اخبار روز

تشکیل یک کنسولگری در استان سیونک ارمنستان توسط فرانسه! | جزئیات خبر

وزیر خارجه فرانسه اعلام کرده است که دولت فرانسه در کنار ارمنستان ایستاده و به زودی در استان “سیونیک”، نزدیک مرز، دفتر کنسولی را افتتاح خواهد کرد.

در جلسه پرسش و پاسخ در پارلمان فرانسه، وزیر امور خارجه “کاترین کولونا” اعلام کرد که فرانسه به ارمنستان و قره‌باغ کمک مالی ۷ میلیون یورو اختصاص داده و در این راستا، دفتر کنسولی در استان سیونیک را نیز افتتاح خواهد کرد.

این اقدام فرانسه برای ایستادن در کنار ارمنستان و حمایت از آن، نشان‌های قاطعیت و تعهد فرانسه به این کشور را نشان می‌دهد.

وی گفت: “هیچ کشوری به اندازه کشور ما فرانسه در کنار ارمنستان نیست و شما آن را به خوبی می‌دانید. “

وزیر امور خارجه فرانسه افزود: همانطور که گفتم به ابتکار فرانسه یک هیئت نظارتی نیز در ارمنستان تشکیل شد. همه اینها در سطح بشردوستانه نیز صدق می کند. از ابتدای سال، وزارت ما بیش از 5 میلیون یورو برای ارمنستان و جمعیت ارمنی قره باغ کوهستانی فراهم کرده است. تصمیم گرفتم با در نظر گرفتن اتفاقات چند روز گذشته این کمک ها را به 7 میلیون یورو افزایش دهم.

تشکیل یک کنسولگری در استان سیونک ارمنستان توسط فرانسه! | جزئیات خبر

وزیر امور خارجه فرانسه همچنین خاطرنشان کرد که فرانسه روابط دفاعی با ارمنستان را نیز تقویت کرده است.

وابسته دفاعی در سفارت فرانسه در ایروان حضور خواهد داشت. سپس به زودی یک دفتر کنسولی در استان سیونیک، نزدیک مرز افتتاح خواهیم کرد. او گفت: «من فکر می‌کنم این‌ها شواهد ملموسی هستند که فرانسه محکم در کنار ارمنستان ایستاده است. ”

یک دیپلمات ارشد فرانسوی تاکید کرد که روسیه از ارمنستان به‌عنوان پارتنر خود در عملیات نظامی آذربایجان حمایت نمی‌کند و این واقعیت اهمیت بالایی در ارتباط با اقدامات دیپلماتیک بین‌المللی دارد. او بیان کرد که اروپا نیز باید همراه با فرانسه در این زمینه تلاش کند و در راستای حفظ تمامیت ارضی ارمنستان و به‌ویژه حفظ حقوق مردم ارامنه در قره‌باغ، همکاری لازم را با فرانسه انجام دهد.

ناحیه سیونیک در ارمنستان محل گذر کریدور زنگزور است که دولت باکو به دنبال ایجاد آن در کنار ترکیه است. ایران نیز به دلیل تغییراتی که در مرزهای ایران و ارمنستان بر اثر ایجاد این کریدور در پی خواهد داشت، اعلام کرده است که چنین اقدامی را پایش خواهد کرد.

ایران نیز پارسال در شهر قاپان ارمنستان اقدام به تاسیس سرکنسولگری کرده است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا