دانستنی ها

علائم گرمازدگی و راه های پیشگیری از آن

مریم کوشکی علائم گرمازدگی و راه های پیشگیری از آن را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، با اشاره به علائم گرمازدگی: ضعف و خستگی، تنش و درد عضلانی، تهوع و استفراغ، سرگیجه و ضعف، سردرد و اسهال از جمله علائم گرمازدگی است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: در صورت گرمازدگی باید به نزدیکترین مرکز درمانی مراجعه کرد.

کوشکی بیان کرد: بالا نگه داشتن پاها، جابجایی به مکان خنک، استفاده از کمپرس سرد در زیر بغل و ران ها، کم آبی بدن با نوشیدن آب و مایعات فراوان و قرار دادن حوله مرطوب روی پیشانی می تواند به بهبود گرمازدگی کمک کند. شخص

برای پیشگیری از گرمازدگی، کودکان زیر 6 سال، افراد مسن بالای 65 سال، افراد چاق و مبتلایان به بیماری های مزمن نباید در گرم ترین ساعات (11:00 الی 15:00) بیرون بروند. بیماری ها

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: خنک نگه داشتن بدن با پوشیدن لباس مناسب (گشاد و سبک) و دوش گرفتن با آب گرم در ماه های تابستان، نوشیدن آب کافی، مصرف غذاهای سبک و خنک و پرهیز از ورزش. در طول ماه های تابستان ساعات اوج گرما و نحوه جلوگیری از ماندن طولانی مدت زیر نور خورشید یکی از اقدامات موثر برای جلوگیری از گرمازدگی است.

کوشکی با اشاره به اینکه افراد دیابتی بیش از سایر افراد در معرض گرمازدگی قرار دارند، گفت: گرمازدگی علاوه بر خطراتی که دارد می تواند باعث نوسانات قند خون شده و مدیریت قند خون را برای فرد سخت کند، بنابراین این افراد در حین فعالیت بدنی نیاز به ورزش دارند. برای محافظت از دستگاه های تست قند خون و انسولین ها در برابر گرما و همراه داشتن کارت شناسایی دیابت و غذای کافی برای درمان هیپوگلیسمی مفید خواهد بود.

وی تاکید کرد: مبتلایان به دیابت، فشار خون و سایر بیماری های مزمن باید از مصرف نمک پرهیز کنند و مایعات بیشتری مصرف کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تاکید بر اینکه مصرف میوه و سبزیجات به تامین آب بدن کمک می کند، گفت: مصرف زیاد پروتئین حیوانی، شکلات، قهوه و شیرینی ها باعث کم آبی بدن می شود، بنابراین بهتر است مصرف شود. این محصولات در فصل حرارت را محدود کنید.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا