اخبار روز

علائم و علل تومور مننژیوما چیست؟ + محلول درمانی

به گزارش ایمنا، پوریا عادلی گفت: مننژیوم است یکی یکی از تومورهای اولیه سیستم اعصاب مرکزی است، گفت: به طور معمول مننژیوم بسیار کند رشد می کند و علائم آن که شامل تاری دید، مشکلات گفتاری، ضعف دست یا پا، سردرد و تشنج است به تدریج ظاهر می شود.

وی با اشاره به اینکه مننژیوم به ندرت قبل از شروع علائم تشخیص داده می شود، افزود: انجام اسکن مغز شامل ام آر آی یا سی تی به پزشک کمک می کند تا مننژیوم را پیدا کند و اندازه آن را تعیین کند و جراح نیز خوش خیم یا بدخیم بودن قسمت یا تمام آن را تشخیص دهد. از تومور

یکی از اعضای هیئت مدیره انجمن علمی پرتو-آنکولوژی ایران تصریح کرد: پس از تشخیص مننژیوم، اسکن مغزی به طور مرتب انجام می شود تا مشخص شود که آیا تومور در حال رشد است یا خیر. اگر تومور مشکلات یا علائمی ایجاد کند، ممکن است جراحی لازم باشد.

عادلی با بیان اینکه در صورت نیاز به جراحی معمولا کرانیوتومی انجام می شود، ادامه داد: در این عمل تکه ای از استخوان از جمجمه برداشته می شود و این عمل این فرصت را برای پزشک فراهم می کند تا به قسمت آسیب دیده مغز و پس از جراحی برسد. برای جایگزینی استخوانی که در ابتدا برداشته شده است.

وی با اشاره به اینکه میزان دسترسی به مننژیوم بسته به محل آن متفاوت است، گفت: اگر پزشک نتواند از طریق جراحی به مننژیوم برسد، می توان از پرتودرمانی برای کوچک کردن تومور یا جلوگیری از بزرگ شدن آن استفاده کرد.

یکی از اعضای هیئت مدیره انجمن علمی پرتودرمانی ایران با بیان اینکه در مورد تومور بدخیم نیز می توان از پرتو درمانی برای از بین بردن سلول های سرطانی استفاده کرد، خاطرنشان کرد: در این بیماران جراحی و پرتودرمانی امکان پذیر نیست ، پزشک می تواند از روش های مختلفی استفاده کند، به عنوان مثال استفاده از ایمونوتراپی و درمان هدفمند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا