دانستنی ها

علائم هشدار دهنده سرطان ریه

سرطان ریه یکی این یکی از شایع ترین و خطرناک ترین انواع سرطان است. زیرا معمولاً تا زمانی که از ریه ها به سایر قسمت های بدن سرایت نکند، علائم قابل توجهی ندارد.

به گزارش فارس به نقل از اکسپرس، بقا در این نوع سرطان تا حد زیادی به گسترش سرطان در زمان تشخیص بستگی دارد، بنابراین باید به برخی علائم که ممکن است نشانه بیماری باشد توجه کنید.

علائم سرطان ریه

یکی سرفه که یکی از علائم اصلی سرطان ریه است، اگر بین ۲ تا ۳ هفته طول بکشد و از بین نرود، ممکن است یکی از علائم سرطان ریه باشد.

سایر علائم اصلی سرطان ریه عبارتند از: سرفه های طولانی مدت که با گذشت زمان بدتر می شود، عفونت مکرر قفسه سینه، سرفه خونی، درد هنگام تنفس یا سرفه، و تنگی نفس مداوم، خستگی مداوم یا کاهش انرژی. بی اشتهایی یا کاهش وزن غیرقابل توضیح

علل سرطان ریه

بیشتر موارد سرطان ریه ناشی از سیگار کشیدن است، اما افرادی که هرگز سیگار نکشیده اند نیز می توانند به این بیماری مبتلا شوند.

بر اساس یافته های انجمن بریتانیایی برای تحقیقات سرطان، از هر 10 مورد سرطان ریه، هفت مورد ناشی از سیگار کشیدن است و این شامل افرادی می شود که دود سیگار را استنشاق می کنند.

یک مطالعه نشان داد که زندگی در مناطقی با مقادیر زیاد گاز دی اکسید نیتروژن که بیشتر از دود اتومبیل و سایر وسایل نقلیه تولید می شود، خطر ابتلا به سرطان ریه را تا حدود 33 درصد افزایش می دهد. برخی از مواد مانند آزبست، سیلیس و کادمیوم و همچنین ترکیبات ژنتیکی ممکن است خطر ابتلا به سرطان ریه را افزایش دهند.

راه های درمان سرطان ریه

رایج ترین گزینه های درمانی سرطان ریه، جراحی، رادیوتراپی، شیمی درمانی و ایمونوتراپی هستند و بسته به مرحله تشخیص، می توان از این روش های درمانی به طور همزمان استفاده کرد.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا