آیا احساس سردرد، سرگیجه، تعریق، خارش پوست، تاری دید، زنگ زدن گوش، سوزش پا، خون‌ریزی بینی و لثه و تغییر رنگ پوست کف دست دارید؟ اگر این علائم را تجربه می‌کنید، بهتر است در اسرع وقت با پزشک خود مشورت کنید.

غلظت خون به دلیل افزایش گلبول های قرمز است و وجود سلول های اضافی باعث غلظت مایع خون می شود که بدن را در معرض خطرات بسیاری از جمله لخته شدن خون قرار می دهد.

غلظت خون یکی از مشکلات کم و بیش رایج در سلامت ماست. این بیماری تا حدودی قابل پیشگیری است و در صورت بروز با تغییرات سبک زندگی و به خصوص تغذیه می توان تحت نظر پزشک آن را مدیریت کرد. غلظت خون به دلیل افزایش گلبول های قرمز است و وجود سلول های اضافی باعث غلظت مایع خون می شود که بدن را در معرض خطرات بسیاری از جمله لخته شدن خون قرار می دهد. این چالش برای سلامت ما تاریخچه و علل متفاوتی دارد و بسیاری از درمان‌های آن ممکن است بر اساس یک علت اولیه متفاوت باشد.

نوع اول غلظت خون یک بیماری نسبتا نادر و با رشد آهسته است، اما در غلظت ثانویه خون، انسداد خواب، انواع تومورها، بیماری های قلبی و ریوی، زندگی در ارتفاعات و تغذیه می تواند علت این بیماری باشد. اغلب افرادی که غلظت خون دارند نمی دانند که به آن مبتلا هستند و این مشکل می تواند خطر ابتلا به این بیماری را در آنها افزایش دهد. علائمی که ممکن است به شما بگوید غلظت خون دارید و باید در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید عبارتند از سردرد، سرگیجه، تعریق، خارش پوست، تاری دید، صدای زنگ در گوش، سوزش پا، خونریزی در بینی و لثه و تغییر رنگ پوست کف دست میباشد.

عوارض غلظت خون چیست؟

غلظت خون باید بسیار جدی گرفته شود. زیرا در صورت رعایت نکردن مراحل درمانی می تواند عوارض زیادی مانند بزرگ شدن طحال، لخته شدن خون، آنژین (درد قفسه سینه)، سکته، زخم معده، بیماری قلبی، نقرس و سایر بیماری های خونی مانند میلوفیبروز یا لوسمی را به همراه داشته باشد. بنابراین بهترین کار با مشاهده علائم، مشورت با پزشک متخصص است. پزشک همچنین از طریق آزمایش خون، بیوپسی مغز استخوان و روش‌های دیگر سعی می‌کند غلظت خون شما را تعیین کند تا بتواند مسیر احتمالی درمان را تعیین کند. اما با توجه به برخی نکات تغذیه ای می توانید نگرانی های مربوط به غلظت خون و احتمال ابتلا به آن را کاهش دهید. لازم به ذکر است که توصیه های تغذیه ای تحت نظر پزشک جایگزین درمان در صورت عفونت نمی شود.

برای درمان غلظت خون چه بخوریم؟

لبنیات، غذاهای حاوی کلسیم مانند کلم بروکلی و موز، مصرف زیاد آب، پروتئین بدون چربی و میوه ها و سبزیجات و همچنین آجیل و دانه ها و همچنین گیاهانی مانند گزنه، کاسنی، زیره و نعناع می توانند برای خون مفید باشند. همچنین مصرف قندهای افزوده مانند حبوبات، آجیل، غذاهای چرب، قند موجود در نوشابه های گازدار و انرژی زا و از همه مهمتر غذاهای فرآوری شده نیز برای غلظت خون مضر هستند.

برای مثال، گیاهان مفید برای غلظت خون عبارتند از: دارچین، شوید، سیر، ریشه شیرین بیان، زنجبیل، چای کوهی، چای سبز، عناب، زیره، زیره سیاه، چای ترش و غیره برای درمان مفید است. غلظت خون نیز شامل گیلاس، آلبالو، لیمو ترش، موز، جعفری، پیازخام سفید، آلو، انار، انگور، تمبرهندی، خیار، خرما، چغندر، زیتون، هندوانه، کلم، غوره، شنبلیله، ریواس، زالزالک، زرشک، زغال اخته، هویج، سیب، کرفس، هلو، نعناع، مرزه و شلیل اشاره کرد.

به خاطر داشته باشید که غلظت خون به عنوان یک بیماری مزمن بدون درمان شناخته می شود، اما پیروی از روش های درمانی فعلی و رعایت نکات تغذیه ای مهم است زیرا این موارد می تواند به مدیریت این بیماری و کاهش علائم آن کمک کند. در نهایت توصیه می شود هر فردی که دارای علائم یا سابقه خانوادگی غلظت خون است برای معاینه به پزشک متخصص مراجعه کند.

منبع سایت برنا

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *