کبد چرب یکی از بیماری شایع است که در ادامه علائم و راه درمانش را بررسی میکنیم.

علائم کودکان مبتلا به بیماری کبد چرب عبارتند از: خستگی، ضعف افزایش وزن و چاقی، دل‌درد و افزایش سطح کلسترول خون.

به گزارش پی ام آپ، بیماری کبد چرب در کودکان نیز ممکن است بروز کند و زمانی که چربی اضافی در سلول های کبد تجمع می یابد، علائم مربوط به کبد چرب در کودکان دیده می شود. کودکانی که اغلب غذاهای فرآوری شده، قندهای اضافه شده و چربی های ناسالم مصرف می کنند و فعالیت بدنی کافی ندارند، از بیماری کبد چرب رنج می برند. تشخیص علائم بیماری کبد چرب در کودکان و درمان به موقع این بیماری از پیشرفت بیماری جلوگیری می کند.

علائم کبد چرب در کودکان

کودکان مبتلا به بیماری کبد چرب ممکن است بدون دلیل دچار خستگی و ضعف شوند که می تواند عملکرد مدرسه و فعالیت های روزانه آنها را تحت تاثیر قرار دهد. به طور کلی اکثر کودکان مبتلا به این بیماری چاق و اضافه وزن هستند و ناراحتی و درد خفیفی را در سمت راست بالای شکم تجربه می کنند. در برخی موارد، کودکان مبتلا به بیماری کبد چرب از کاهش اشتها و کاهش وزن رنج می برند. علاوه بر این، بیماری کبد چرب ارتباط نزدیکی با مقاومت به انسولین دارد، بنابراین برخی از کودکان مبتلا به کبد چرب ممکن است به مرور زمان به دیابت نوع 2 مبتلا شوند. آزمایش خون در کودکان مبتلا به این عارضه همچنین می تواند سطوح غیرطبیعی کلسترول و تری گلیسیرید مرتبط با بیماری کبد چرب را نشان دهد.

چگونه بیماری کبد چرب را در کودکان کنترل کنیم؟

تمرکز اصلی درمان بیماری کبد چرب تغییر سبک زندگی است. در این زمینه، پیروی از یک رژیم غذایی متعادل و غنی از میوه ها، سبزیجات، غلات کامل و پروتئین های بدون چربی و کاهش مصرف نوشیدنی های شیرین، غذاهای فرآوری شده و چربی های اشباع ضروری است. فعالیت بدنی منظم نیز کمک قابل توجهی به کنترل بیماری کبد چرب می کند. اگر کودکی دچار چاقی و اضافه وزن است باید تحت نظر پزشک باشد و از رژیم غذایی سالم پیروی کند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *