دانستنی ها

علائم اولیه سرطان خون!

به گزارش پی ام آپ، لوسمی که به سرطان خون نیز معروف است، سرطان بافت های خون ساز بدن از جمله مغز استخوان و سیستم لنفاوی است. شایع ترین نوع لوسمی لوسمی لنفوسیتی حاد است که یک لوسمی بزرگسالان است. میوژن حاد شکل تهاجمی این بیماری را دارد.

چه عواملی باعث سرطان خون می شود؟

گلبول های سفید به طور معمول با عفونت مبارزه می کنند. این سلول ها به طور طبیعی رشد می کنند و تقسیم می شوند، اما مغز استخوان بیماران لوسمی، مقادیر زیادی گلبول سفید غیرطبیعی تولید می کند که به درستی کار نمی کنند. لوسمی حاد که در مدت کوتاهی ایجاد می شود، شایع ترین نوع سرطان در کودکان است.علائم سرطان خون بسته به نوع سرطان خون متفاوت است و نیاز به تشخیص حرفه ای توسط پزشکان دارد.

علائم سرطان خون چیست؟

عفونت های مکرر یا شدید، عدم بهبودی علیرغم مصرف آنتی بیوتیک ها و افزایش دمای بدن از جمله علائم سرطان خون می باشد.از دیگر علائم سرطان خون می توان به خستگی مداوم یا ضعف و سرگیجه اشاره کرد. تورم غدد لنفاوی نیز امکان پذیر است بخشی از آن علاوه بر علائم لوسمی، بزرگ شدن کبد یا طحال نیز ممکن است یک عامل خطر برای سرطان خون باشد.

آیا تغییر وزن نشان دهنده سرطان خون است؟

به گفته متخصصان، علائمی مانند کبودی خودبه‌خود، لکه‌های قرمز ریز روی پوست یا خون‌ریزی بینی می‌تواند نشانه شروع سرطان خون باشد، کاهش وزن ناگهانی و بدون دلیل نیز می‌تواند نشان‌دهنده بروز بیماری باشد، بنابراین در صورت هرگونه تغییر وزن شدید باید به پزشک مراجعه کنید.

آیا سرطان خون قابل درمان است؟

سرطان خون در صورتی قابل درمان است که در مراحل اولیه تشخیص داده شود و توسط پزشکان و متخصصان خبره و با تجربه تحت کنترل باشد. بیش از 85 درصد از کودکان به خوبی به درمان پاسخ می دهند و به زندگی سالم و طولانی ادامه می دهند.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا