علائم هشدار دهنده اولیه در بدن افرادی که دچار سکته قلبی شده اند یک ماه قبل از حمله قلبی وجود دارد که با دانستن این موارد می توان از سکته قلبی جلوگیری کرد.

به گزارش تسنیم، یک ماه قبل از حمله قلبی، بدن شما با این 8 سیگنال به شما هشدار می دهد، بنابراین پیشگیری بهتر از درمان است، این قانون ساده برای هر بیماری در نظر گرفته می شود و زمانی ارزش زیادی پیدا می کند که علائم به درستی تایید نشود. در اینجا علائم حیاتی وجود دارد که ممکن است یک ماه یا بیشتر قبل از حمله قلبی (یا حتی زودتر) رخ دهد.

نیازی نیست که شما یک متخصص کامل باشید، اما کمی آگاهی از سلامتی هرگز به کسی آسیب نمی رساند، فقط زمانی که در معرض خطر هستید به او توجه کافی داشته باشید.

8 نشانه اولیه حمله قلبی

1. فرسودگی شغلی:

خستگی غیر معمول، یکی به عنوان یکی از علائم اصلی حمله قلبی قریب الوقوع، زنان این علائم را بیشتر از مردان گزارش کردند.

تعریف:

خستگی ناشی از فعالیت بدنی یا فعالیت بدنی نیست و به احتمال زیاد تا پایان روز افزایش نمی یابد، این علامت کاملا محسوس است و از بین نمی رود، اما در موارد خستگی غیرعادی، شما برای انجام کارهای ساده بیش از حد خسته هستید. مثل چیدن تخت یا حتی دوش گرفتن.

2. درد شکم:

درد شکم، حالت تهوع، شکم خالی یا پر، یا ناراحتی معده برخی از شایع ترین علائم هستند. این در مردان و زنان به طور مساوی رخ می دهد.

تعریف:

درد شکم قبل از حمله قلبی طبیعی است و پس از مدت کوتاهی از بین می رود. استرس فیزیکی نیز می تواند درد شکم را تشدید کند.

3- بی خوابی:

بی خوابی همچنین با افزایش خطر حمله قلبی و سکته مغزی که در زنان شایع تر است، مرتبط است. علائم بی خوابی اغلب شامل افزایش اضطراب و عدم تمرکز است.

تعریف:

علائم شامل مشکل در به خواب رفتن، خواب ماندن و بیدار شدن در صبح زود است.

4. تنگی نفس:

تنگی نفس یا تنگی نفس احساس شدیدی است که نمی توانید نفس عمیق بکشید. معمولاً بیش از 6 ماه قبل از حمله قلبی در مردان و زنان رخ می دهد و اغلب یک علامت هشدار دهنده از یک وضعیت پزشکی است.

تعریف:

در این موارد احساس سرگیجه و مشکل در تنفس دارید.

5-ریزش مو:

ریزش مو یک شاخص قابل مشاهده از خطر بیماری قلبی است که بیشتر مردان بالای 50 سال را تحت تاثیر قرار می دهد، اما برخی از زنان نیز ممکن است در این گروه قرار گیرند.

تعریف:

به ریزش مو در بالای سر خود بسیار توجه کنید.

6. ضربان قلب نامنظم:

ضربان قلب سریع یا ضربان قلب نامنظم اغلب با حمله قلبی و اضطراب به خصوص در زنان همراه است. این به طور غیر منتظره و خود به خود رخ می دهد، اما ورزش بدنی می تواند یک محرک اضافی برای افزایش ضربان قلب، به ویژه در زنان باشد.

تعریف:

ضربان قلب نامنظم یک تا دو دقیقه طول می کشد، اگر بیشتر طول بکشد ممکن است احساس سرگیجه و خستگی داشته باشید و باید فورا با پزشک خود تماس بگیرید.

7. تعریق زیاد:

تعریق غیر طبیعی و بیش از حد یکی این یکی از علائم هشدار دهنده اولیه حمله قلبی است و می تواند در هر زمانی از روز یا شب رخ دهد. این علائم در زنان بیشتر دیده می شود و اغلب با تعریق های شبانه معمول یائسگی اشتباه گرفته می شود.

8. درد قفسه سینه:

زنان و مردان از درد قفسه سینه با شدت و اشکال مختلف شکایت دارند، در مردان این علامت یکی از مهم ترین علائم اولیه قلبی است که نباید نادیده گرفته شود، در حالی که تنها 30 درصد زنان را مبتلا می کند.

تعریف:

درد قفسه سینه می تواند باعث ناراحتی و سوزش در یک یا هر دو بازو (اغلب در سمت چپ)، فک پایین، گردن، شانه ها یا شکم شود که ممکن است دائمی یا موقت باشد.

عوامل خطر حمله قلبی:

همه ما شایع ترین عوامل خطر مانند چاقی، ورزش نکردن و سیگار کشیدن را می دانیم، اما برخی از علائم نادیده گرفته شده وجود دارد که می تواند آگاهی سلامتی شما را افزایش دهد و از حمله قلبی جلوگیری کند:

وجود نقطه متقاطع در مجرای گوش یا مجرای گوش

لکه های زرد در گوشه های داخلی پلک ها

درد خفیفی که هنگام راه رفتن بدتر می شود

مو در کانال گوش (در مردان)

سفیدی زودرس مو (در آقایان)

اگر علائم ذکر شده با علائم دیگری همراه است، به یاد داشته باشید که این نشانه یک اختلال در بدن غیر از سکته قلبی است، اما به طور کلی باید به علائم و نشانه های ذکر شده در این قسمت توجه کرد و در زمانی که لازم است. رخ می دهند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :