اخبار روز

گفته های جنجالی فرزانه ترکان در مورد کم لطفی های شورای نگهبان در مورد حزب کارگزاران سازندگی!

فرزانه ترکان در طی مصاحبه ای اعلام کرد که امسال در انتخابات مجلس دوازدهم ندارد. او اعلام کرد با توجه به رد صلاحیت های اخیر و سانسور نظرات و بیانیه های این حزب احتمال حضور و اقبال مردم کم است. در ادامه جزئیات بیشتری از این مصاحبه را خواهید خواند.

فرزانه ترکان از اعضای حزب کارگزاران سازندگی در پاسخ به اینکه در حال اعلام کاندیداتوری برای انتخابات مجلس دوازدهم هستید، گفت: خیر، تصمیمی برای اعلام کاندیداتوری در انتخابات مجلس دوازدهم ندارم.

وی با بیان نشست های حزب کارگزاران سازندگی درباره انتخابات، افزود: در حزب کارگزاران صحبت هایی درباره انتخابات شده است اما هنوز تصمیمی گرفته نشده و از سوی دیگر موضع رسمی این حزب اعلام نشده است. به هر حال در مورد انتخابات نظرات زیادی وجود دارد که باید جمع بندی کرد و در مورد انتخابات مجلس دوازدهم به یک نتیجه رسید.

ترکان با ارزیابی احتمال حضور حزب کارگزاران سازندگی در انتخابات بدون توجه به مواضع اصلاح طلبان و معرفی کاندیدا مانند انتخابات سال 98، تصریح کرد: بعید می دانم حزب کارگزاران سازندگی تصمیمی دور از جبهه اصلاحات بگیرد و حضور فعال در انتخابات داشته باشد. با توجه به شرایط فعلی و تجربه رد صلاحیت های گسترده، من شک دارم که حزب کارگران ساختمانی لیستی برای انتخابات ارائه دهد. البته نظر جمعیت احزاب در مورد نحوه انتخابات مهم است، اما هر اتفاقی بیفتد حزب ترجیح می دهد با جبهه اصلاحات تصمیم بگیرد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در پاسخ به این سوال که در صورت حضور این حزب در انتخابات نام چه کسانی در لیست قرار می گیرد، پاسخ داد: هیچ یک از چهره هایی که در کانون توجه قرار دارند و از نظر ما امکان حضور در آن را ندارند. آنها کاندیدای رسمی یا غیر رسمی خود را ندارند، یعنی همه چیز در تاریکی است. در ادامه محسن هاشمی در مورد اعلام کاندیداتوری اظهارنظری نکرد.

ترکان در پاسخ به اظهارات اخیر حداد عادل درباره اصلاح طلبان خاطرنشان کرد: اصلاح طلبان مرتباً توسط صاحبان قدرت سانسور می شوند، نمی توانند نامزدهای اصلی و شخصیت های  شایسته خود را معرفی کنند، نمی توانند بدون رد صلاحیت این افراد لیستی ارائه دهند و می توانند نظراتشان را بدون سانسور اظهار نظر کنند در نتیجه جایگاه آنها در بین مردم تضعیف شد.

وی ادامه داد: با فرض عدم امکان و احتمال درصد پایین جبهه اصلاحات به این نتیجه می رسد که لیست بدهد اما باید به افرادی مراجعه کنند که تقریبا ناشناس هستند و در درجه 2.3 قرار دارند مردم هم آن ها را نمی شناسند. از طرفی آن ها باید توانایی انجام کار نیز را داشته باشند که ندارند. بنابراین افراد با این شرایط شانس نخواهند داشت.

وی در خاتمه یادآور شد: به عبارت دیگر اکنون می دانیم که استقبال مردم از اصلاح طلبان نسبت به سال های گذشته کمتر شده است، زیرا آنها تاثیری را که باید می دیدند ندیدند. علت عدم نفوذ اصلاح طلبان البته برخوردها و رد صلاحیت های گسترده ای است که در دوره قبل در رابطه با اصلاح طلبان صورت گرفت. در واقع هنوز فراموش نکرده ایم که همین شورای نگهبان مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی را رد صلاحیت کرد که توانست بسیاری از مشکلات مردم را چه از نظر اقتصادی و چه از نظر سیاسی حل کند. هیچ توقعی از شورای نگهبان وجود ندارد و ممکن است افراد نامبرده را به دلایلی که قبول دارند رد صلاحیت کنند.

باید بگویم؛ حدادعادل در بیانیه اخیر خود گفت: اصلاح طلبان هر وقت در انتخابات پیروز می شوند از اقبال مردم به خودشان حرف می زنند اما وقتی رای نمی آورند شورای نگهبان را مقصر می دانند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا