عرضه دانگ فنگ وویا ژیین (Zhiyin) آغاز شد ؛ رقیب چینی تسلا مدل Y با قیمتی کمتر

شرکت دانگ فنگ عرضه کراس اوور Voyah Zhiyin را آغاز کرد. این کراس اوور از موتور تمام الکتریکی بهره می برد و علاوه بر داخلی در بازارهای بین المللی نیز به فروش خواهد رسید. این خودرو پس از ورود به بازار باید با تسلا مدل Y رقابت کند.

مشخصات فنی دانگ فنگ وویا ژیین

Zhiyin چهارمین مدل از برند تازه تاسیس Voya است. این کراس اوور برقی بر اساس پلتفرم نسل جدید Courage توسعه یافته و در نسخه های تک موتوره و دو موتوره عرضه می شود. در نسخه تک موتوره شتاب 0 تا 100 این خودرو 6.8 ثانیه است. اما نسخه دو موتوره که طبیعتا قدرت بیشتری دارد در 4.8 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می رسد.

شرکت دانگ فنگ Voya Zhiyin را با سه بسته باتری 77، 79 و 109 کیلووات ساعتی راه اندازی می کند. دو بسته کوچکتر از نوع لیتیوم فسفات آهن (LFP) و باتری 109 کیلووات ساعتی از نوع لیتیوم یونی هستند. طبق استاندارد چینی CLTC، این باتری ها برای مسافت 625، 570 و 650 کیلومتر کافی هستند. در نسخه «بلند» که بالاترین اولویت آن دستیابی به بیشترین دامنه حرکتی است، امکان پیمودن 901 کیلومتر وجود دارد. اگر در رانندگی روزانه به رکورد مشابهی دست یابد – که البته بسیار خوش بینانه به نظر می رسد – برای رقبا بسیار مشکل ساز خواهد شد.

عرضه دانگ فنگ وویا ژیین (Zhiyin) آغاز شد ؛ رقیب چینی تسلا مدل Y با قیمتی کمتر
عرضه دانگ فنگ وویا ژیین (Zhiyin) آغاز شد ؛ رقیب چینی تسلا مدل Y با قیمتی کمتر

Ziyin از معماری 800 ولت پشتیبانی می کند به لطف این ویژگی، شارژ از 20 تا 80 درصد تنها 10 دقیقه طول می کشد. البته باز هم باید تاکید کنیم که این ارقام زمانی ارزشمند هستند که بتوان آنها را در شرایط واقعی و روزمره محقق کرد.

ابعاد Voya Zhiyin

از نظر ابعاد باید گفت که Veya Zhiyin دارای طول 4725 میلی متر، عرض 1900 میلی متر و ارتفاع 1636 میلی متر و فاصله بین دو محور آن 2900 میلی متر است. Ziyin با چنین ابعادی در کلاس کراس اوورهای کامپکت طبقه بندی می شود و رقیب مستقیم تسلا مدل Y محسوب می شود و برای مقایسه باید گفت که طول، عرض و ارتفاع نماینده تسلا 4750، 1921 و 1624 میلی متر است. به ترتیب و فاصله بین دو محور آن 2890 میلی متر است.

قیمت رقابتی

شرکت دانگ فنگ تصمیم گرفته است ژیین را با قیمتی رقابتی به بازار چین معرفی کند. قیمت این کراس اوور برقی در مدل پایه از 197000 یوان شروع می شود. این رقم با نرخ فعلی ارز معادل حدود 1.75 میلیارد تومان است. این خودرو در مدل پرچمدار 237000 یوان معادل 2.1 میلیارد تومان قیمت گذاری شده است.

منبع:آخرخودرو

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما