اخبار روز سینما جهان

جشنواره ونیز بدون حضور عربستان؛ تغییرات سینمایی در جهان!/ جزئیات

عربستان از جشنواره ونیز کنار کشید و برنانه زن در سینما را برگزار نخواد کرد.

به نقل از ددلاین، جشنوارهٔ بین‌المللی فیلم دریای سرخ عربستان سعودی به واکنش ادامهٔ اعتصاب بازیگران آمریکا، رویداد ویژهٔ “زنان در سینما” را در جشنوارهٔ آیندهٔ فیلم ونیز لغو کرده است.

“محمد الترکی”، مدیر جشنوارهٔ دریای سرخ، این تصمیم را در روز دوشنبه از طریق حساب اینستاگرام خود اعلام کرد و نوشت: “با توجه به اعتصاب بازیگران و در همبستگی با آنان، قادر به ادامهٔ رویداد زنان در سینما در جشنوارهٔ ونیز نیستیم.”

جشنوارهٔ فیلم ونیز که از ۳۰ آگوست تا ۹ سپتامبر برگزار می‌شود، یکی از مهم‌ترین رویدادهای سینمایی است که با چالش اعتصاب بازیگران روبرو شده است. قبلاً نیز فیلم افتتاحیهٔ اصلی با عنوان “چالشگران” به دلیل احتمال کم حضور بازیگران از جشنوارهٔ ونیز حذف شده بود.

با این حال، “آلبرتو باربرا”، رئیس جشنوارهٔ ونیز، فهرستی پرستاره از فیلم‌های سینمایی را برای نمایش در ونیز ارائه داده است. اما در نهایت باید ببینیم آیا بازیگران ستارهٔ این فیلم‌ها به ونیز می‌آیند یا خیر. اگرچه، فاصلهٔ زمانی تا جشنوارهٔ ونیز باقیمانده است، اما به دست‌یابی به توافقی بین اتحادیهٔ بازیگران و استودیوها برای حضور در جشنوارهٔ ونیز امیدواریم می‌باشد.

هفتهٔ گذشته بعد از اینکه فیلم “داگ‌من” کارگردانی “لوک بسون” یک توافق موقت با اتحادیهٔ بازیگران آمریکا به دست آورد، امیدواری به حضور بازیگران در ونیز به وجود آمد. با این حال، هنوز هیچ تاییدیه‌ای دربارهٔ برنامهٔ فرش قرمز یافت نشده است.

با این حال، رویداد “زن در سینما” که توسط جشنوارهٔ فیلم عربستان سعودی از سال ۲۰۲۱ برگزار می‌شود تا زنان در صنعت سینما تجلیل شوند، در دو سال گذشته حضور بیشتری از ستارگان را در این رویداد سینمایی ممکن کرده است. در سال گذشته، شش کارگردان عرب از جمله “حیفا المنصور”، “هند صبری” و “کوثر بن هنیه” در برنامهٔ “زن در سینما” در ونیز تجلیل شدند، و همچنین “ایزابل هوپر”، “کارلا برونی”، “نادین لباکی”، “سابرینا کارپنتر” و “سارا گادون” به عنوان میهمانان حضور داشتند. در سال ۲۰۲۱ نیز “کیت هادسن” و “دمی مور” به عنوان میهمانان بخش “زن در سینما” بازدید کردند.

هشتادمین جشنوارهٔ فیلم ونیز از ۳۰ آگوست تا ۹ سپتامبر (۸ تا ۱۸ شهریور) در ایتالیا برگزار خواهد شد.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا