اخبار روز

آیا همراه نداشتن مدارک دلیلی برای انتقال خودرو به پارکینگ است؟ /جزئیات

به نقل از شمانیوز، به گزارش پی ام آپ، یکی از سوالاتی که بسیاری از افراد از ما می پرسند این است که آیا همراه نداشتن مدارک، گواهینامه و معاینه فنی خودرو دلیلی برای انتقال خودرو به پارکینگ است؟

همراه نداشتن مدارک خودرو یکی از مشکلاتی است که بسیاری از افراد با آن مواجه هستند و در عین حال با پلیس راهنمایی و رانندگی مواجه هستند. مردم معمولا از قوانین هدف گیری بی اطلاع هستند و به همین دلیل دچار مشکل می شوند. قوانین هدف گذاری چندین نکته دارد که افراد باید در نظر داشته باشند.

همراه نداشتن مدارک ماشین

اگرچه همراه داشتن گواهینامه، گواهینامه خودرو، بیمه و معاینه فنی برای رانندگان ضروری است. اما باید بدانند که برخلاف تصور عموم همراه نداشتن این مدارک دلیلی برای انتقال خودرو به پارکینگ نیست.

طبق ماده 9 قانون تخلفات رانندگی، در صورتی که شخصی یکی از مدارک شناسایی، شناسنامه یا حتی کارت شناسایی معتبر را به همراه داشته باشد، مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی موظفند بدون توقف خودرو، مدارک را دریافت و رسید ارائه کنند.

پس از اخذ این مدارک، راننده خودرو می تواند سایر مدارک را به دفتر توجیهی ارائه و مدرک شناسایی خود را پس دهد.

البته ماموران موظفند مدارکی را که از راننده ساکن شهر دیگری اخذ کرده اند حداکثر ظرف مدت 48 ساعت به محل سکونت خود ارسال کنند.

البته مجلس مقرر کرده است که در صورت نداشتن مدرک توسط راننده، مأموران راهنمایی می توانند خودرو را تا زمان ارائه مدارک توقیف کنند و در صورتی که یکی از مدارک فوق یا شناسنامه یا شناسنامه معتبر همراه با. راننده، مأموران موظفند با اخذ مدرک مذکور و ارائه رسید بدون توقیف وسیله نقلیه، راننده را مجبور به ارائه سایر مدارک و استرداد مدارک اخذ شده نمایند.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا