اخبار روز

ماجرای عجیب عجله مردم برای فروش سکه!

به گزارش پی ام آپ، روز پنج شنبه 4 خرداد 1402 قیمت دلار در بازار ارز تهران نسبت به روز گذشته تقریبا ثابت ماند و این در حالی بود که پیش از شروع معاملات نقدی امروز برخی معامله گران تصور می کردند که خبر سفر قریب الوقوع سلطان عمان به تهران باعث زلزله می شود و می تواند قیمت دلار امروز را بیشتر کاهش دهد.

قیمت دلار ثابت ماند/ فضای فروش در بازار دلار ضعیف بود

با این حال امروز خبری از فروش هیجانی در بازار دلار نبود. برخی تحلیلگران گفتند که قیمت دلار در بازار امروز فریز شد تا سلطان وارد تهران شود.

بازار دلار در حال تماشای رویدادهای سیاسی است

در شرایط فعلی خریداران و فروشندگان منتظر یکشنبه آینده هستند. فعالان اقتصادی معتقدند بازار منتظر نتایج این سواری است، بنابراین معامله گران امروز محتاطانه عمل کردند.

از سوی دیگر جلسه هیات رئیسه که قرار است 14تا 19خردادماه برگزار شود زیر ذره بین بازرگانان است. تحلیلگران سیاسی و اقتصادی بر این باورند که در این نشست می توان تصمیم ویژه ای در مورد ایران گرفت که بر قیمت دلار در تهران تاثیرگذار باشد. بنابراین، بازار در حال حاضر نظاره گر رویدادهای سیاسی است.

تحلیلگران ارزی بر این باورند که سفر هیثم بن طارق درباره روابط مصر و ایران است و از نظر این افراد برجام پایان یافته است. این گروه فکر می‌کنند که این خبر ممکن است در کوتاه‌مدت باعث جهش صعودی شود، اما در بلندمدت، بازار به یک خبر پس‌زمینه مثبت قوی نیاز دارد تا به سمت پایین حرکت کند. آنها می گویند به همان اندازه که خبر سلطان عمان بازار ارز را کاهش می دهد، با نزدیک شدن به نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی، این کاهش ها جبران می شود.

مرکز مبادله بلاتکلیف است

در سمت رسمی بازار، قیمت دلار در صرافی ها نامشخص است. در حالی که در ماه های اخیر قیمت دلار در چندین روز بارها در مرکز مبادلات طلا و ارز ایران فریز شده بود، اکنون چند روزی است که به طور مستمر در حال افزایش است.

نرخ دلار امروز پنجشنبه 4خرداد 1402 حدود 42 هزار و 507 تومان را نشان می دهد که نسبت به دیروز افزایش داشته است.

در این مرکز قیمت یورو 45 هزار و 726 تومان اعلام شده است که نسبت به قیمت دلار کاهش جزئی را نشان می دهد.

علاوه بر این، قیمت درهم امارات متحده عربی در سایت مرکز مبادلات صرافی ۱۱ هزار و ۵۷۴ تومان را نشان می دهد که همانند دلار اندکی افزایش یافته است.

نرخ حواله به دلار، حواله به یورو و حواله درهم در این مرکز به ترتیب 38 هزار و 642 تومان، 41 هزار و 569 تومان و 10 هزار و 522 تومان اعلام شده است.

سقوط طلای جهانی به پایین ترین سطح در دو ماه گذشته

قیمت جهانی طلا امشب به پایین ترین سطح خود در دو ماه اخیر یعنی 1944 دلار سقوط کرد. هر اونس طلا امروز تقریبا 16 دلار کمتر از دیروز معامله شد.

نظرسنجی‌ها نشان داد خوش‌بینی نسبت به مذاکرات سقف بدهی ایالات متحده تقاضا برای شمش امن را کاهش داد و داده‌های قوی اقتصادی شرایط را برای افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا فراهم کرد.

کوین مک کارتی، جمهوری خواه ارشد کنگره، گفت که کاخ سفید و مذاکره کنندگان جمهوری خواه در مذاکرات یک شبه درباره افزایش سقف بدهی پیشرفت هایی داشته اند.

قیمت طلا 18 عیار عقب‌نشینی کرد

در بازار داخلی ایران، قیمت طلای 18 عیار به نقل از سایت اتحادیه طلا و ارز، در لحظه تنظیم این خبر به 2 میلیون و 495 هزار و 900 تومان کاهش یافته بود اما تا ساعت 14 به وقت تهران. ، 2 میلیون و 525 هزار و 200 تومان فروخته شد. قیمت مذکور نسبت به روز گذشته 10 هزار و 900 تومان کاهش نشان می دهد.

امروز اگرچه قیمت دلار حرکتی نداشت اما بازار سکه مانند روز گذشته شاهد گرانی بود به گونه ای که سرعت کاهش سکه امامی امروز بیشتر از دیروز بود.

قیمت سکه امامی روز گذشته با 200 هزار تومان کاهش به 31 میلیون و 900 هزار تومان رسید. به گزارش سایت اتحادیه طلا و سکه، امروز هر قطعه سکه امامی به 31 میلیون و 181 هزار تومان رسید. یعنی نسبت به دیروز 719 هزار تومان کاهش را به ثبت رساند.

اما امشب و در زمان نگارش این گزارش، هر قطعه سکه امامی با 500 هزار تومان کاهش نسبت به شب قبل، 31 میلیون و 400 هزار تومان فروخته شد.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا