عبدالله هاشمی نسب دار فانی را وداع گفت

به گزارش خبر پی ام آپ به نقل از ایسنا، سید عبدالله هاشمی نسب نمین استاد عکاس چیره دست که سال ها در اصفهان زندگی می کرد و سوژه های مختلفی را با لنز خود ثبت می کرد، امروز دار فانی را وداع گفت.

سید عبدالله هاشمی نسب نمین در 25 آذر 1310 در شهرستان نمین اردبیل به دنیا آمد. پدرش «سید هاشم» دکترای راه آهن ایران در تهران بود. سید عبدالله نیز در اراک شروع به تحصیل کرد و پس از پایان دبیرستان به تهران رفت. در تهران ابتدا در توزیع روزنامه کیهان مشغول به کار شد، سپس به «جنرال مد» رفت و مدیر تبلیغات شد. از شماره های مجله گنجینه نیز عکاسی کرد.

هاشمی نسب نمین ماجرای ورود خود به عکاسی را اینگونه بیان کرد: پدرم مدیر بیمارستان بود اما صدای بسیار زیبایی داشت و مثنوی می خواند، خانه ای در اراک داشتیم با باغی 5000 متری با انواع و اقسام. از درختان، و وقتی پدرم سر کار می رفت، یک روز از ما می پرسید که وقتی به خانه می آید، من از آهنگ های تاج اصفهانی و قمرالملوک خوشم می آید ما بدون اجازه اجازه ملاقات با پدر را نداشتیم، به همین دلیل پدرم از بیمارستان آمد و به او گفت: «پدر اجازه بده پسرم». گفت: پسرم بگو. گفتم: «می‌خواهم بخوانم» و شادروان تاج اصفهانی را برایش خواندم. پدرم شنید، کف زد و گفت: فردا برات انعام می خرم. روز بعد او برای من یک دوربین کداک بریتانیایی خرید که 120 فیلم سیاه و سفید و دو رول فیلم 12 فیلم می گرفت. به همین دلیل از 16 سالگی عکاسی را شروع کردم و زمانی که به تهران رفتم و کار کردم، یک دوربین خوب خریدم و به عکاسی ادامه دادم.»

استاد سید عبدالله هاشمی نسب نمین در سال 58 به اصفهان آمد و به گفته خودش با هرچه داشت و نداشت در مسیر عکاسی بود. این هنرمند که شعار زندگی اش «الله، وطن و عشق» بود، امروز (سه شنبه 14 تیرماه) مصادف با عید کدر خمینی (ره) در منزل خود درگذشت. تشییع پیکر این هنرمند فردا در بهشت ​​رضوان اصفهان به خاک سپرده می شود.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما