دانستنی ها

با این عادت ها خطر افسردگی کم می شود!

به گزارش پی ام آپ، افسردگی یک اختلال خلقی است که باعث احساس غم و اندوه مداوم و از دست دادن علاقه می شود. افسردگی می تواند به دلایل مختلفی رخ دهد و محرک های مختلفی دارد. برخی عادات می توانند خطر را کاهش دهند آزمون برای افسردگی مفید است در زیر به بررسی برخی از آنها می پردازیم:

خواب کافی

محققان بر این باورند که خواب مهمترین عامل در داشتن یک سبک زندگی سالم است. نتایج تحقیقات نشان می دهد که خواب هفت تا نه ساعت در شب خطرناک است عفونت افسردگی را تا 22 درصد کاهش می دهد.

ارتباط اجتماعی

به گفته محققان داشتن روابط اجتماعی مکرر محافظ ترین عاملی در برابر افسردگی است. به نظر می رسد ارتباط اجتماعی خطر ابتلا به افسردگی را تا 18 درصد کاهش می دهد.

پیروی از رژیم غذایی سالم

نتایج تحقیقات نشان می دهد که تغذیه سالم خطرناک است عفونت مطالعه دیگری که در ماه آوریل انجام شد نشان داد که میزان افسردگی 6 درصد است. ۲۰۲۲ مطالعه ای که در دانشگاه سیدنی انجام شد نشان داد که مردان 18 تا 25 ساله پس از پیروی از رژیم غذایی مدیترانه ای، بهبود علائم افسردگی را تجربه کردند.

انجام فعالیت بدنی

فعالیت بدنی منظم یک خطر است عفونت افسردگی را 14 درصد کاهش می دهد، داده های ارائه شده نشان می دهد که فعالیت بدنی 1.5 برابر بیشتر در کاهش علائم افسردگی خفیف تا متوسط، استرس روانی و اضطراب موثر است. موثرتر بهتر از دارودرمانی یا رفتار درمانی عمل می کند.

سیگار نکشیدن

اجتناب از سیگار خطر ابتلا به افسردگی را تا 20 درصد کاهش می دهد. سیگار کشیدن می تواند فرد را در معرض خطر مشکلات مختلف سلامتی قرار دهد. به همین دلیل دوری از سیگار که یک عادت ناسالم و خطرناک است مفید است.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا