به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، یک مطالعه جدید نشان می دهد پلاستیک های سیاه رنگی که در تولید اسباب بازی های کودکان، ظروف غذای آماده (رستوران ها یا کافه ها)، ظروف آشپزخانه و سینی های زیر گوشت و سبزیجات استفاده می شود ممکن است حاوی سطوح نگران کننده ای از مواد شیمیایی سمی مقاوم در برابر شعله باشد.

این مواد شیمیایی سمی اغلب در محصولات الکترونیکی یافت می شوند و در طی فرآیند بازیافت به محیط یا سایر مواد نفوذ می کنند.

مگان لیو، نویسنده اصلی این مطالعه و مدیر علم و سیاست در گروه حمایت از محیط زیست، آینده بدون سم، گفت: یکی محصولاتی که حاوی بالاترین سطوح سمی بازدارنده شعله هستند عبارتند از مهره های پلاستیکی سیاه رنگ، معروف به پول دزدان دریایی، که کودکان در رویدادهای خاص مانند جشن های مرگ یا جشن ها می پوشند. هالووین آن را دور گردنت می اندازند. غلظت مواد شیمیایی مقاوم در برابر آتش سمی در این محصول خاص 22800 قسمت در میلیون معادل سه درصد وزنی است. کودکان اغلب چند روز با این مهره ها بازی می کنند تا زمانی که خسته شوند.

به گفته وی، خطرناک ترین مواد سمی مقاوم در برابر شعله که در محصولات این تحقیق یافت شد، مواردی بود که در بدنه الکترونیکی یا نمای بیرونی تلویزیون ها و سایر وسایل الکترونیکی استفاده می شد. به نظر می رسد پلاستیک های مورد استفاده در تولید محصولات مصرفی به دلیل خطا در بازیافت زباله های الکترونیکی به مواد شیمیایی مقاوم در برابر آتش آلوده شده اند.

با توجه به نتایج به دست آمده سینی های پلاستیکی مشکی زیر سوشی 11900 واحد سمی در یک میلیون ماده شیمیایی بازدارنده آتش وجود دارد دکابروم دی فنیل شمال به اختصار asدیCabbageدی این “decaBDE” نامیده می شود. این زیرمجموعه شیمیایی دی فنیل اترها پلی بروم یا “PBdi”PBDE” و از گروه بازدارنده های آتش است.

طبق مطالعه ای که در آوریل 2024 انجام شد، بالاترین سطح در خون افراد بود PBدیe گفته شد که حدود 300 نفر دیگر در معرض خطر مرگ ناشی از سرطان هستند.

US EPA 2021، استفاده از مواد دیCabbagedie به دلیل ارتباط با سرطان، مشکلات غدد درون ریز و تیروئید، تأثیر آن بر رشد جنین و عملکردهای عصبی رفتاری کودکان و سمیت آن برای سیستم ایمنی و تولید مثل کاملاً ممنوع است.

علی‌رغم این محدودیت‌ها، دیCabbageدیE همچنان در 70 درصد نمونه‌های آزمایش شده با سطوح بین 5 تا 1200 برابر بیشتر از حد مجاز اتحادیه اروپا 10 در میلیون یافت شد.

محققان این مطالعه تخمین می زنند که از طریق قرار گرفتن در معرض پلاستیک سیاه آلوده در ظروف آشپزخانه مانند کفگیر، کفگیر و ملاقه، فرد می تواند روزانه به طور متوسط ​​در معرض 34.7 قسمت در میلیون قرار گیرد. دیCabbagedie بودن

در ساخت وسایل الکترونیکی مانند تلویزیون، تلفن، کامپیوتر، کنسول های بازی و تبلت باید از مواد مقاوم در برابر شعله استفاده کرد. نبود می تواند خطرات زیادی را به همراه داشته باشد. از طرفی تولید بالای این دستگاه ها مستلزم بازیافت آنهاست. لیو تاکید می کند که اکنون مشخص شده است که پلاستیک هایی که ممکن است حاوی مواد شیمیایی خطرناک باشند یا در معرض مواد شیمیایی خطرناک قرار گرفته اند، نباید بازیافت شوند. نگرانی جدیدی که در این مطالعه مطرح شد، استفاده از پلاستیک های سیاه رنگ است که نباید بازیافت شوند، در انواع محصولاتی که مستقیماً با انسان در تماس هستند.

نتایج تحقیقات نشان می دهد که هر سطحی از قرار گرفتن در معرض این مواد سمی ناامن است و باید به طور کامل حذف شود. بر این اساس، کارشناسان توصیه می کنند ظروف پلاستیکی آشپزخانه را با ظروف استیل ضد زنگ جایگزین کنید یا ظروف غیر پلاستیکی را برای کاهش خطر قرار گرفتن در معرض آن انتخاب کنید. به این مواد برگردید و مارک هایی را انتخاب کنید که مواد شیمیایی ضد حریق را حذف می کنند. گردگیری و جارو کردن منظم گرد و غبار آلوده را نیز از بین می برد. شستن مرتب دست ها و تهویه مناسب منطقه نیز موثر است. توصیه می شود فوراً غذاهای آماده را از پلاستیک سیاه جدا کرده و در ظروف استیل یا شیشه ای قرار دهید و از گرم کردن غذاها با این ظروف خودداری کنید. مایکروویو یا از سایر روش های حرارتی اجتناب کنید.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما