آینده غذاها انواع غذاهایی هستند که با انواع غذاها مانند حبوبات، گوشت، مرغ، سبزیجات و انواع روش های طبخ تهیه می شوند و جای خود را در سفره ایرانیان باز کرده اند. پیش غذاها غذاهای سبکی هستند که معمولا در هنگام شام سرو می شوند و برای کسانی که رژیم دارند یا به یک وعده غذایی سبک و کم کالری نیاز دارند بسیار مناسب است. کدو سبز ترکیبی از کدو سبز با پیاز، گوشت چرخ کرده، گوجه فرنگی و … است. این یک غذای بسیار خوشمزه و راحت است که از ترکیب آن تهیه می شود. اگر می خواهید این غذای خوشمزه و آسان کدو حلوایی را برای یک شام خانوادگی تهیه کنید، با ما همراه باشید تا در ادامه این مطلب با توضیح غذای کدو حلوایی همراه باشید.

مواد مورد نیاز

کدو سبز: 3 عدد
پیاز: 1 عدد
گوشت چرخ کرده: 250 گرم
گوجه فرنگی: 2 عدد
فلفل سبز: 1 عدد
سیر: 2 حبه
رب گوجه فرنگی: 1 قاشق غذاخوری
نمک، فلفل و زردچوبه: به میزان لازم
سس کچاپ داغ: 1 قاشق غذاخوری
روغن: به میزان لازم

چگونه تهیه می شود

برای تهیه این غذای خوشمزه ابتدا کدوها را کاملا بشویید و از وسط نصف کنید. دانه های کدو تنبل را با چاقو از وسط خارج کنید و سپس کدو را به صورت نوارهای نازک برش دهید. نوارهای کدو سبز را در ظرفی بریزید، 1 قاشق غذاخوری نمک و 1 لیوان آب سرد به آن اضافه کنید، بگذارید 5 دقیقه بماند، سپس آبکش کنید. در مرحله بعد پیاز را پوست گرفته و خرد کنید و در تابه ای با کمی روغن بریزید و روی حرارت اجاق گاز قرار دهید تا پیاز نرم و سبک شود. گوشت چرخ کرده را به همراه نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به پیاز اضافه کنید و چند دقیقه تفت دهید. حالا رب گوجه فرنگی، گوجه فرنگی خرد شده، سیر و فلفل سبز خرد شده را به مواد اضافه کنید و مخلوط کنید. در آخر کدو حلوایی را با سس کچاپ اضافه کنید، درب قابلمه را ببندید و حرارت را کم کنید تا مواد بپزند و جا بیفتند. بعد از نیم ساعت غذای خوشمزه کدو حلوایی شما آماده سرو است، از غذایتان لذت ببرید.
نکات برجسته
1- کدو تنبل یکی یکی از سبزیجات پرمصرف با ارزش غذایی بالا، سرشار از آنتی اکسیدان، منیزیم، مس، فسفر و منبع غنی ویتامین های A و C است. کدو تنبل سرشار از فیبر است و بنابراین گزینه مناسبی برای کاهش وزن است. همچنین برای محافظت از سلامت قلب، محافظت از سلامت چشم، کنترل دیابت، کاهش کلسترول، بهبود عملکرد دستگاه گوارش، کاهش فشار خون، بهبود عملکرد غده تیروئید، بهبود پروستات، بهبود عملکرد مغز و حافظه، کمک به مرطوب کردن پوست و غیره استفاده می شود. استفاده از کدو سبز مفید است. عملی کدو سبز را می توان بخارپز، آب پز، کبابی یا سرخ کرد. هنگام خرید کدو سبز دقت کنید که پوست سفت و شفافی داشته باشد از خرید کدو حلوایی که پوست آن کدر و چروکیده است خودداری کنید.

2- اگر بخواهیم کاربرد انواع پیاز را به اختصار توضیح دهیم، باید از پیاز زرد، معروف ترین عضو خانواده پیاز شروع کنیم. این پیاز بهترین گزینه برای پخت و پز است. پیاز سفید طعم ملایم تری نسبت به پیاز زرد دارد. از نظر کاربرد شبیه پیاز قرمز است و می توان آن را به صورت خام خورد یا در سالاد و سس استفاده کرد. این پیاز برای غذاهای مکزیکی نیز بهترین انتخاب است. پیاز قرمز نسبت به پیاز سفید و زرد فیبر بیشتری دارد و به دلیل رنگ زیبای آن می توان از آن برای تزئین بشقاب غذا استفاده کرد. همچنین برای کباب کردن، سالاد و ساندویچ انتخاب خوبی است. پیاز قرمز طعم کافی به غذا نمی دهد. به همین دلیل معمولاً برای پخت و پز استفاده نمی شوند.

3- در حین تهیه این غذا می توانید بنا به ذائقه خود از فلفل سبز تند یا شیرین استفاده کنید.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما