اخبار روز

شورش واگنر در روسیه! /تأثیر آن بر نوسانات بازار ارز و قیمت دلار در تهران چیست؟

به گزارش پی ام آپ، شورش واگنر در روسیه در اوایل هفته چیزی بود که ارزش دلار تهران را نوسان کرد. فشار تحریم‌ها علیه ایران و روسیه باعث افزایش همکاری‌های اقتصادی دو کشور شده است و اخباری مبنی بر گسترش همکاری‌های اقتصادی و فعالیت‌های تجاری ایران و روسیه در سال گذشته بازار ارز را مورد توجه قرار داده است.

با انتشار اخبار ناآرامی در روسیه، نگرانی ها نسبت به یک شریک تجاری قابل اعتماد افزایش یافت و این امر باعث افزایش قیمت دلار در ایران شد، اما با خروج واگنر از مسکو، دلار در تهران نیز کاهش یافت و کانال پنجاه هزار تومان را از دست داد.

بازدهی صفر در بازار فارکس و طلا

در ادامه هفته بازارچه های مرزی به استقبال تعطیلات عید سعید قربان رفتند که دلار تهران نیز با تعطیلی بازارچه های مرزی رکود داشت و اخبار نوسانی داشت.

سکه امامی اگرچه در ابتدای هفته توانست به کانال 29 میلیون تومان برسد، اما برای سومین هفته متوالی در محدوده 28 میلیون و 500 هزار تومان به کار خود پایان داد.

رکود معاملات در این هفته به حدی بود که سایر بازارها نتوانستند کاری انجام دهند و دلار، چهارم و طلای 18 عیار تغییر خاصی در این هفته نسبت به بسته شدن هفته قبل نداشتند. بازدهی در این بازارها نیز در روز جمعه کاهش یافت و به صفر رسید

داده‌های اقتصادی ایالات متحده قوی‌تر از آن چیزی بود که معامله‌گران انتظار داشتند، و به فدرال رزرو جرأت داد تا بیشتر کاهش یابد. سخنرانی جرمی پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا نیز نگرانی تاجران طلا را کاهش داد. پاول در سخنرانی خود اعلام کرد که فدرال رزرو تا پایان سال جاری دو افزایش دیگر نرخ بهره را در نظر دارد که باعث کاهش اونس طلا شد. کاهش ارزش اونس طلای جهانی ممکن است سیگنال نزولی را برای معامله گران سکه و طلا ارسال کند، اما اتحادیه اروپا ادعای میدل ایست آی درباره تعلیق مذاکرات ایران و آمریکا بر سر تعداد زندانیان مبادله شده را دارد. عدم رفع تحریم های موشکی ایران و کنار گذاشتن رابرت مالی نمایندگی ایالات متحده در امور ایران و سپردن امور به جانشین خود ممکن است باعث افزایش ارزش دلار شود.

تحقیقات حباب سکه نشان می دهد که حباب سکه در کانال 22 درصد مشخص شده است و معامله گران قیمت سکه را با حباب 22 درصدی تعیین می کنند و با افزایش فاصله از این محدوده، اکنون در راستای تغییر اونس طلا و قیمت سکه، به این سطح باز می گردند. احتمالاً تغییر می کند که آیا دلار می تواند طلسم ارز را بشکند یا خیر باید دید و معامله گران چه قیمت ارزی را با چه مقدار حباب انتخاب می کنند؟


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا