اخبار روز

طلا و جواهرات باید احساس خوبی داشته باشند. نگرانی ها بررسی و برطرف می شود

وزیر امور اقتصادی گفت: رسیدگی به دغدغه صنف طلافروشان جزء دستورات رئیس جمهور است و باید به صورت تخصصی و قانونی بررسی و حل شود.

گزارشی مهر سید احسان خاندوزی در حاشیه جلسه ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به خط وزیر اقتصاد و دارایی درباره اعتراض صنعت طلا و جواهر به سامانه جامع معاملات گفت: در این زمینه سوءتفاهم در مورد اعتراض صنعت طلا و جواهر وجود داشت. به مقررات مالیاتی ایجاد شد. اما انجمن طلا گفت که این یک مشکل است یکی مربوط به آیین نامه ستاد مبارزه با قاچاق انسان است. در این اساسنامه، وظیفه این صنف گنجاندن برخی اطلاعات در سامانه جامع معاملات مطرح شد.

وی افزود: رسیدگی به این دغدغه صنفی از دستورات رئیس جمهور است و مقرر شده به صورت تخصصی و قانونی موضوع بررسی و حل شود. در همین راستا وزارت حفاظت اطلاعات سامانه معاملات را اعلام کرد که مشکل صنعت طلا و جواهر حل شد.

وزیر اقتصاد همچنین درباره اقدامات دولت برای بهبود عرضه مسکن گفت: دو اتفاق مهم در حوزه مسکن در حال رخ دادن است. اولاً، نرخ بهره املاک مسکونی در مقایسه با نرخ بهره سایر مؤسسات کاهش می یابد. شورای پول و اعتبار در ماه‌های اخیر مصوبه‌ای اتخاذ کرد که بر اساس آن متقاضیان تسهیلات مسکونی که عمدتاً از طبقات متوسط ​​و ضعیف جامعه هستند، می‌توانند از این تسهیلات با قیمت ترجیحی استفاده کنند تا بار مالی بر دوش آنها باشد. کاهش یافته است. نکته دوم مربوط به تعداد و تعداد موسسات است که نیازمند افزایش شاخص های دارایی بانک مسکن بوده است. در این زمینه تصمیم خوبی از سوی مجلس گرفته شد که در سال 1403 سرمایه بانک مسکن 100 هزار میلیارد تومان افزایش یابد. این افزایش از چندین منبع مشخص شده در قانون تامین می شود. این حادثه نیز در دستور پیگیری قرار دارد.

وی تصریح کرد: بانک مرکزی، بانک مسکن، وزارت راه و شهرسازی و وزارت اقتصاد به افزایش سرمایه بانک مسکن ادامه می دهند. این موضوع باعث افزایش قدرت بانک مسکن و نرخ وام دهی آن می شود. کاهش نرخ بهره نیز فشار بر تسهیلات وام گیرندگان و جمعیت را کاهش خواهد داد. امیدوارم همه این اقدامات به ارتقای شاخص دسترسی و فراگیر بودن امکانات مسکونی در کشور کمک کند.

خاندوزی در خصوص اظهارات رئیس بانک مسکن مبنی بر اینکه دلیل نارضایتی این بانک اجرای طرح نهضت ملی مسکن است، گفت: سطح تقاضا از سطح سپرده ها بیشتر است و در نتیجه سرمایه بانک نیز بیشتر است. باید افزایش بیشتری داشته باشد اگر امسال مانند سال گذشته افزایش سرمایه اجرا نشود مردم در صف دریافت تسهیلات می مانند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا