اخبار روز

طلا ریخته شده!


به گزارش مانیبان؛ قیمت طلا امروز پس از ناکامی در بازیابی مقاومت حیاتی 2400 دلاری به دلیل کاهش تقاضا در نتیجه کاهش تنش ها کاهش یافت. امروز هر اونس طلا با افت بیش از 48 دلاری به قیمت 2341 دلار رسید.

با کاهش تنش ها در منطقه، تقاضا برای دارایی های امن نیز کاهش یافته است. از سوی دیگر کاهش انتظارات برای کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو نیز بر قیمت این فلز گرانبها تاثیر گذاشته است. از سوی دیگر، بازدهی 10 ساله خزانه داری آمریکا به 4.66 درصد افزایش یافت. بازدهی نزولی دارایی ها مانند اوراق خزانه داری ایالات متحده با این چشم انداز تقویت می شود که فدرال رزرو در کاهش نرخ های بهره از سایر بانک های مرکزی در کشورهای توسعه یافته عقب مانده است. بازده اوراق قرضه بالاتر، به نوبه خود، دارایی های بدون بازده مانند طلا را تحت تاثیر قرار می دهد و طلا را به گزینه ای کمتر جذاب برای سرمایه گذاری تبدیل می کند.

در همین حال، شاخص دلار آمریکا (DXY)، که دلار آمریکا را در برابر شش ارز اصلی ردیابی می کند، در محدوده 106.00 قرار گرفت. طلا یک دارایی بر اساس دلار است، بنابراین نوسانات دلار بر قیمت آن تأثیر می گذارد.

در آینده، چشم سرمایه گذاران به داده های اولیه تولید ناخالص داخلی (GDP) سه ماهه اول خواهد بود که قرار است روز پنجشنبه منتشر شود. تخمین زده می شود که اقتصاد ایالات متحده 2.5 درصد رشد داشته باشد. رشد قوی منعکس کننده مخارج مصرف کننده قوی و افزایش تولید است که منجر به افزایش فشار قیمت می شود. اعداد تولید ناخالص داخلی بالاتر به فدرال رزرو اجازه می دهد تا نرخ بهره را در سطوح بالای فعلی خود نگه دارد که در نهایت تقاضا برای دلار آمریکا را بهبود می بخشد.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا