اخبار روز

طلا دوباره سر به فلک کشید


به گزارش مانیبان به نقل از رویترز، قیمت طلا روز سه شنبه در پی کاهش بازده اوراق خزانه داری آمریکا افزایش یافت. فعالان بازار منتظر اطلاعات و نظرات مقامات فدرال رزرو ایالات متحده برای تعیین مسیر بانک مرکزی ایالات متحده برای کاهش نرخ بهره هستند.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.22 درصد افزایش به 2324 دلار و 14 سنت رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با 0.40 درصد افزایش به 2338 دلار و 30 سنت رسید.

بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری آمریکا کاهش یافته است و باعث جذابیت بیشتر طلا و خرید طلا برای سرمایه گذاران شده است. شاخص دلار بدون تغییر است.

تحلیلگران معتقدند بازارها منتظر محرکی برای تکان دادن طلا هستند. به عنوان مثال، اگر خرده فروشی در ایالات متحده کاهش یابد، طلا می تواند به بالاترین سطح تاریخ 2350 دلار برسد.

داده های خرده فروشی آمریکا امروز منتشر شد. اطلاعات تقاضای بیمه بیکاری روز پنجشنبه و شاخص مدیران خرید در روز جمعه منتشر خواهد شد.

قرار است چند تن از مقامات فدرال رزرو امروز سخنرانی کنند، از جمله روسای فدرال شیکاگو و ریچموند.

76 درصد از معامله گران انتظار دارند که نرخ بهره در ماه نوامبر کاهش یابد. کاهش نرخ بهره هزینه نگهداری طلا را به عنوان سرمایه زیان آور کاهش می دهد و تمایل به خرید آن را افزایش می دهد.

در میان سایر فلزات گرانبها، نقره با 0.56 درصد افزایش به 29.56 دلار و پلاتین با 0.52 درصد افزایش به 977.65 دلار رسید.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا