اخبار روز

طلا دوباره ریخت


به گزارش مانیبان، بر اساس گزارش رویترز، قیمت طلا در ساعات اولیه معاملات روز سه شنبه کاهش یافت. سرمایه گذاران منتظر داده های مربوط به تورم ایالات متحده هستند که در این هفته منتشر می شود، که سرنخ های بیشتری در مورد سیاست نرخ بهره فدرال رزرو ارائه خواهد کرد.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.49 درصد کاهش به 2323 دلار و 18 سنت رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با 0.27 درصد کاهش به 2338 دلار و 10 سنت رسید.

قیمت طلا روز جمعه در پی افزایش ارزش دلار بیش از یک درصد کاهش یافت. فعالیت تجاری در ایالات متحده در ماه ژوئن به بالاترین سطح خود در 26 ماه گذشته رسید.

گزارش تولید ناخالص داخلی آمریکا برای سه ماهه اول سال جاری روز پنجشنبه و شاخص قیمت مصرف کننده در روز جمعه منتشر می شود. اگر این شاخص بالا باشد، خبر خوبی برای طلا نخواهد بود و آن را زیر سطح 2300 دلار نگه می دارد.

کاهش نرخ بهره باعث کاهش هزینه نگهداری طلا به عنوان سرمایه غیر سودآور و افزایش تمایل به خرید آن می شود.

رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو روز جمعه گفت که بانک مرکزی ایالات متحده تا زمانی که مطمئن نشود که تورم به هدف 2 درصدی خود کاهش خواهد یافت، نرخ بهره را کاهش نخواهد داد.

در بین سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.21 درصد کاهش به 29 دلار و 79 سنت رسید. پلاتین با 0.36 درصد افزایش به 1002 دلار و 36 سنت رسید.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا