اخبار روز

طلا تکان خورده


به گزارش مانیبان، قیمت طلا روز دوشنبه بیش از یک درصد کاهش یافت. تشدید نگرانی های اقتصادی باعث افت بازار سهام شده است، اما تحلیلگران معتقدند این وضعیت موقتی است.

به گزارش رویترز، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.02 درصد کاهش به 2410 دلار و 33 سنت رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با 0.16 درصد افزایش به 2448 دلار و 40 سنت رسید.

قیمت نقره با 5.1 درصد کاهش به 27 دلار و 10 سنت رسید.

ترس از رکود اقتصاد جهانی به دنبال انتشار آمارهای ضعیف اقتصادی این کشور در هفته گذشته باعث سقوط وال استریت شده و به سایر بازارهای جهانی نیز سرایت کرده است.

سرمایه گذاران نگران هستند و همین نگرانی باعث شده هر چه دارند از جمله طلا و نقره را بفروشند.

پلاتین با 4.9 درصد کاهش به 911.10 دلار و پالادیوم 5.7 درصد کاهش یافت و به 839.50 دلار رسید که پایین ترین سطح از آگوست 2018 برای این دو فلز گرانبها است.

اگرچه طلا همیشه به عنوان یک پناهگاه امن در زمان بی ثباتی اقتصادی یاد می شود، این فلز گرانبها از فروش سنگین روز دوشنبه در امان نبود.

بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری آمریکا به پایین ترین سطح خود از اواسط سال 2023 کاهش یافته است.

اما تحلیلگران معتقدند که به دلیل تداوم بی ثباتی اقتصادی و سیاسی و همچنین افزایش احتمال کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو، طلا جایگاه خود را به عنوان یک سرمایه گذاری مطمئن باز خواهد یافت.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا