آشپزیسبک زندگی

شیوه پخت و تهیه چیزکیک انار بدون استفاده از فر

پخت چیز کیک بدون فر انار بهترین شیوه برای شما خواهد بود. برخلاف دیگر چیزکیک‌ها، این کیک بافتی شبیه موس و رویه‌ای دل انگیز از سس انار دارد.

وقتی به دنبال یک دسر خوشمزه و چشم نواز هستید اما نمی خواهید فر را روشن کنید، پخت چیزکیک انار بدون فر بهترین راه حل برای شماست.

برخلاف سایر چیزکیک ها، این کیک دارای بافت موس مانند و لایه ای چشمگیر از سس انار است. لایه انار رنگی روشن به این کیک و طعمی تازه و شیرین می بخشد که می تواند آن را برای مهمانی های شب یلدا مناسب کند.

مواد لازم برای تهیه چیزکیک انار

بیسکویت دایجستیو (خردشده) ۱/۲ پیمانه
پسته۱۰۰ گرم
شکر قهوه‌ای۱/۲ پیمانه
پور دارچین۱/۲ قاشق چای‌خوری
کره (ذوب شده) ۱/۲ پیمانه
پنیر خامه‌ای ۴۵۶ گرم
خامه قنادی۹۵۰ گرم
پودر ژلاتین۱ قاشق چای‌خوری
آب سرد۱ قاشق سوپ‌خوری

طرز تهیه چیزکیک انار بدون فر برای شب یلدا

1. پودر بیسکویت و پودر پسته

در مرحله اول طرز تهیه چیزکیک انار، ابتدا کلوچه ها را به همراه پسته در غذاساز بریزید و هم بزنید تا پودر شوند.

2. قالب چیزکیک را آماده کنید.

کف قالب کمربند را با کاغذ روغنی بپوشانید. کوکی و پودر پسته را به همراه شکر قهوه ای، پودر دارچین و کره در ظرفی ریخته و مخلوط کرده و در قالب کمربندی بریزید. صاف کرده و با پشت قاشق خوب فشار دهید سپس به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید.

3. مخلوط پنیر را آماده کنید

پنیر خامه ای و خامه قنادی را با همزن برقی بزنید تا یکدست شود. پودر ژلاتین را با آب سرد در یک کاسه کوچک بریزید، روی آب در حال جوش قرار دهید تا حل شود، سپس مخلوط پنیر ویلی را اضافه کنید.

4. لایه پنیر را روی لایه بیسکوییتی قرار دهید.

قالب را از یخچال خارج کرده، مخلوط پنیر را روی پایه بیسکویتی بریزید و با پشت قاشق آن را صاف کنید. قالب را حداقل 4 ساعت دیگر و حداکثر تا یک شب در یخچال قرار دهید.

5. سس انار را آماده کنید.

در همین حین سس انار را آماده کنید. دانه های انار را با شکر در ظرفی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید و هم بزنید تا آب شود و کمی غلیظ شود سپس از صافی رد کنید. پودر ژلاتین را در ظرف کوچکی با آب سرد بریزید و روی آب در حال جوش قرار دهید تا حل شود سپس با آب انار غلیظ مخلوط کنید.

طرز تهیه چیزکیک انار بدون فر برای شب یلدا

6. سس انار را روی چیز کیک انار بریزید

چیزکیک را از یخچال خارج کنید. با چاقو دور کیک بچرخانید تا شل شود، سپس در تابه را باز کنید و چیزکیک را در ظرف سرو بریزید. حالا سس انار را روی چیزکیک بریزید. برای تزیین می توانید از خامه زده‌شده، استیک‌های شکلاتی، دانه انار تازه و چند شاخه رزماری استفاده کنید.

نکات اضافی برای تهیه کیک پنیر

تهیه چیزکیک با کلوچه کاری ساده اما جالب و بسیار مناسب برای مراسم و مناسبت ها به خصوص به مناسبت شب یلدا است. اگر می خواهید نکات بیشتری در مورد امشب و طرز تهیه چیزکیک بدانید، خوب است نکات زیر را در نظر داشته باشید.

از انار تزئین شده برای چیزکیک استفاده کنید

یکی یکی از کارهای جذاب شب یلدا تزیین میوه های مربوط به این شب است. اگر دوست دارید ترکیب خوبی از چیزکیک انار و تزیین انار داشته باشید می توانید روش های تزیین انار را در کتاب کاله مشاهده کنید.

اهمیت استفاده از پنیر خامه ای مناسب برای چیزکیک

پنیر خامه ای ویلی یکی پنیرهای عالی با طعم و بافت خوب. یکی یکی از بهترین گزینه ها برای تهیه چیزکیک است. این پنیر خوشمزه به دلیل پخش پذیری خوب و نمک کم بهترین انتخاب برای چیزکیک است.

 

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا