طرز تهیه صبحانه انگلیسی

احتمالاً قبلاً تجربه کرده اید که بو و طعم صبحانه شما روی شما تأثیر می گذارد و اشتهای شما را افزایش می دهد. صبحانه انگلیسی یکی از آن دسته صبحانه هایی است که در کنار هم مواد سرد و گرم دارد و طعم های مختلفی دارد.

اما چگونه یک صبحانه انگلیسی تهیه می کنید؟ آیا می توان آن را در خانه پخت؟ چگونه یک صبحانه به سبک رستورانی تهیه کنم؟ در این مقاله علاوه بر پاسخ به سوالات ذکر شده، به ارزش غذایی نیز می پردازیم و نکات بیشتری برای تهیه بهتر صبحانه انگلیسی ارائه می دهیم.

مواد لازم برای تهیه صبحانه انگلیسی

به گزارش همشهری آنلاین صبحانه انگلیسی. یکی این یکی از صبحانه های وسوسه انگیزی است که می تواند با پروتئین ها و کربوهیدرات هایش به بدن شما انرژی بدهد. به طور کلی میزان هر یک از مواد اولیه این صبحانه به ذائقه و نیاز بدن هر فرد بستگی دارد. اما می توان گفت مواد لازم برای تهیه یک صبحانه انگلیسی برای هر فرد عبارتند از:

تخم مرغ در صبحانه انگلیسی معمولاً به صورت نیم پز، آب پز یا آب پز سرو می شود. به طور معمول برای هر نفر یک تا دو تخم مرغ استفاده می شود، اما اگر می خواهید پروتئین طبیعی بیشتری در طول روز مصرف کنید، می توانید این تعداد را افزایش دهید.

صبحانه انگلیسی برای هر نفر شامل 2 تا 3 عدد سوسیس سرخ شده در کمی روغن است. اگر می خواهید سبک زندگی سالمی داشته باشید از سوسیس خانگی استفاده کنید و اگر می خواهید از مقداری روغن برای سرخ کردن سوسیس استفاده کنید سرخ کردن بهترین روش است.

  • لوبیا پخته

در کنار صبحانه انگلیسی نصف شیشه لوبیا آب پز وجود دارد. معمولا این لوبیا را در یک مایع غلیظ حاوی ادویه جات قرار می دهند که عطر و طعم مطبوعی به آن می دهد.

۲ تا ۳ برش بیکن به ازای هر نفر می تواند جلوه زیبایی به غذای صبحانه انگلیسی شما ببخشد و طعم بی نظیری ایجاد کند. البته استفاده از این غذا اختیاری است.

صبحانه انگلیسی با 2 تا 3 تکه نان تست سرو می شود. معمولا این نان تست را به صورت برشته در کنار غذا قرار می دهند که طعم مطبوع تری به ارمغان می آورد.

  • سبزیجات و گلخانه ها

سبزیجات تابستانی که آب پز یا سرخ می شوند عبارتند از گوجه فرنگی، قارچ، جعفری، پیاز، ذرت و سایر مواد خام. مقدار این مواد بسته به ذائقه شما قابل تنظیم است.

  • سیب زمینی سرخ شده

برای طعم بهتر صبحانه می توانید به تعداد دلخواه از سیب زمینی سرخ شده استفاده کنید. بهتر است سیب زمینی ها را کمی بجوشانیم. سپس آنها را سرخ کنید تا روغن کمتری جذب شود.

می توانید از نوشیدنی های گرم مانند چای یا چای صبحانه انگلیسی استفاده کنید. علاوه بر این، استفاده از نوشیدنی های خنک طبیعی مانند آب پرتقال می تواند طعم خاصی به صبحانه شما ببخشد.

پودینگ، یکی این یک دسر انگلیسی است که معمولاً بعد از صبحانه انگلیسی سرو می شود. این دسر تاثیر بسزایی در هضم غذا دارد و انرژی بدن را تامین می کند.

طرز تهیه صبحانه اصلی انگلیسی

می توان گفت صبحانه انگلیسی یک وعده غذایی مقوی است که لازم است هر یک از مواد آن را جداگانه تهیه کرده و در کنار هم قرار دهید تا طبخ شود. به طور کلی بهتر است هنگام پخت صبحانه از مواد تازه استفاده شود. سپس با سرو سبزیجات، سس ها و دسرهای مختلف طعم صبحانه خود را بهتر کنید. در عین حال از ادویه ها و چاشنی هایی مانند فلفل، پودر سیر، آویشن و سایر مواد برای مزه دار کردن سوسیس و بیکن استفاده کنید. مراحل تهیه صبحانه اصلی انگلیسی عبارتند از:

  1. نصف لیوان لوبیا را در مایع با آب، مقداری ادویه و پیاز بجوشانید و بگذارید آب کاملا غلیظ شود. سپس لوبیاهای آماده شده را به کاسه اضافه کنید.
  2. تخم مرغ ها را به سلیقه خود بپزید. متداول ترین روش برای تهیه صبحانه انگلیسی این است که تخم مرغ ها را نیم پز تهیه کنید و مقداری گوجه فرنگی را در کنار آن سرخ کنید.
  3. سوسیس ها را روی سطح برش دهید و در کمی روغن مایع سرخ کنید. برای خوش طعم شدن آن ها می توانید مقداری سس به سوسیس ها اضافه کنید. بیکن را به این ترتیب سرخ کنید.
  4. قارچ، فلفل، سیب زمینی و سایر سبزیجات تابستانی را تا زمانی که آبدار باقی بمانند سرخ کنید.
  5. در نهایت یک غذای صبحانه انگلیسی تهیه کنید و موادی مانند تخم مرغ، سوسیس، بیکن، لوبیا و سبزیجات پخته را به این غذا اضافه کنید. سپس دو کاسه کوچک را برای سس و دسر کنار بگذارید.
  6. نوشیدنی را برای صبحانه به دلخواه سرو کنید. این نوشیدنی می تواند گرم یا سرد باشد. با این حال، اگر نوشیدنی سرد را انتخاب می کنید، از میوه های طبیعی برای تهیه آب میوه استفاده کنید.

طرز تهیه یک صبحانه انگلیسی به سبک رستورانی

اگر تا به حال در رستوران یا کافه صبحانه انگلیسی خورده باشید، احتمالاً متوجه تفاوت طعم و عطر با آن‌های خانه خواهید شد و از خود می‌پرسید که تفاوت طرز تهیه صبحانه انگلیسی در رستوران با بقیه چیست؟ برای پاسخ به این سوال، در زیر مراحل تهیه یک صبحانه انگلیسی به سبک رستورانی را توضیح می دهیم:

  1. برای تهیه لوبیا ابتدا پیازهای خلال شده را در روغن تفت دهید. سپس رب، سس، زردچوبه، زعفران و سایر ادویه ها را اضافه کنید. حالا مخلوط آب و لوبیا را اضافه کنید تا کاملا با دمای مناسب پخته شود و آب غلیظ شود.
  2. هنگام کباب کردن سوسیس و بیکن به جای روغن معمولی از کره، روغن کنجد یا آب انگور استفاده کنید. سپس دمای ماهیتابه را کم کنید تا سوسیس و بیکن در آرامش بپزند و یک محصول پخته داشته باشیم.
  3. تخم مرغ را با ادویه هایی مانند نمک و فلفل مخلوط کنید. سپس آن را روی اجاق قرار دهید تا کاملا بپزد. سپس قارچ و گوجه فرنگی را اضافه کنید و بگذارید آبدار بماند.
  4. نان تست را سرخ کنید. اما برای اینکه روغن جذب نشود; بعد از پخت، آنها را روی یک حوله تمیز قرار دهید. این روغن را از سطح نان جدا می کند اما طعم لذیذ خود را حفظ می کند.

نکات تکمیلی برای تهیه صبحانه انگلیسی

درست است که صبحانه انگلیسی از مواد مختلفی تشکیل شده است، اما می توان گفت سریعتر از بسیاری از صبحانه ها می آید و ظاهری مجلل به میز شما می دهد که اشتهای دیگران را تحریک می کند. نکات دیگر برای تهیه صبحانه انگلیسی عبارتند از:

  • سبزیجاتی مانند جعفری، اسفناج، ریحان، گشنیز و صیفی جات مانند کلم بروکلی، هویج، گوجه فرنگی، ذرت و زیتون نه تنها ظاهر صبحانه را بهبود می بخشد، بلکه طعم خاصی به آن می بخشد و نیاز بدن را به خوبی تامین می کند.
  • سعی کنید صبحانه را با اندازه گیری های مناسب برای هر فرد تهیه کنید تا مجبور نباشید آن را در یخچال یا فریزر نگاه کنید. باز هم اگر از غذایتان باقی ماند، آن را در ظرف دربسته بریزید و سپس در یخچال بگذارید.
  • استفاده از مایکروویو برای گرم کردن غذای باقی مانده کافی است. البته می توانید غذا را در ظرف چدنی یا نسوز نیز بریزید و با شعله ملایم روی اجاق گاز قرار دهید.
  • از یک صبحانه دلپذیر با نوشیدنی هایی مانند چای، چای، قهوه و آب میوه های طبیعی لذت ببرید.
  • سرو میوه های برش خورده مانند شلیل، موز، هلو، پرتقال، کیوی و غیره می تواند به هضم غذا کمک کند.
  • برای تهیه یک صبحانه کامل انگلیسی از مواد تازه استفاده کنید. توجه داشته باشید که صبحانه انگلیسی بسیار مغذی است و به شما این امکان را می دهد که با ارائه مواد اولیه مرغوب و تازه بدن خود را تغذیه کنید.
  • به طور معمول، تخم‌مرغ‌های صبحانه انگلیسی با عسل پخته می‌شوند. بنابراین اجازه ندهید زرده کاملا سفت شود. دلیل سفت نشدن زرده ها این است که از زرده ها به عنوان سس با بقیه مواد استفاده می شود.
  • برای جلوگیری از نفخ، حبوبات را از شب قبل در آب خیس کنید. سپس آن را بپزید تا طعم ملایم تری پیدا کند.

کالری صبحانه انگلیسی

به طور کلی صبحانه انگلیسی یک غذای مقوی و پرکالری است که انرژی لازم برای روز را فراهم می کند. ارزش غذایی این صبحانه 1153 کالری معادل 50 گرم است. کربوهیدرات و 59 گرم پروتئین به بدن فرد می آورد. از طرفی میزان سدیم موجود در این صبحانه حدود 2256 میلی گرم است. البته میتونی تحویل بدی کالری همچنین مقدار مواد را افزایش دهید، اما سعی کنید مصرف روغن را به حداقل برسانید.

خلاصه

صبحانه یکی یکی از مهم ترین وعده های غذایی است که بر عملکرد مغز و عملکرد بدن تأثیر می گذارد. اگر از خوردن صبحانه های تکراری خسته شده اید، صبحانه انگلیسی گزینه مناسبی برای شماست. این صبحانه سرشار از پروتئین و کربوهیدرات است و از مواد اولیه مختلفی تشکیل شده است. در این مقاله طرز تهیه صبحانه انگلیسی را بررسی کرده ایم. سپس طرز پخت آن را به سبک رستورانی برای طعم و مزه بهتر به شما آموزش دادیم.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما