بعدی- ترشی یکی از متنوع‌ترین پیش‌غذاهای خوشمزه است که همراه با غذا سرو می‌شود. فصل اصلی ترشی‌پزی معمولاً پاییز است. با این حال، ترشی هایی نیز وجود دارد که مواد آن را در هر فصلی از سال می توان تهیه کرد. در فصل پاییز و زمستان، خوردن ترشی همراه با غذا نسبت به ماست، سالاد و سایر چاشنی‌ها سیر کننده‌تر است، بنابراین در این فصل ترشی‌ها انواع زیادی دارد. ترشی گوجه گیلاسی به نقل از فرارو یکی یکی از ترشی های خوشمزه ایرانی است که دستور پخت آن بسیار آسان است و از ترکیب گوجه گیلاسی با سیر، انار ترش، سرکه و سبزی تهیه می شود. اگر دوست دارید ترشی خوشمزه و جدید درست کنید، با ما همراه باشید تا در ادامه این مطلب ترشی گوجه گیلاسی خوشمزه را توضیح دهیم.

مواد مورد نیاز

گوجه گیلاسی: نیم کیلو
سیر: 6 حبه
انار با دانه ترش: ۱ پیمانه
جعفری خرد شده: 4 قاشق غذاخوری
سرکه انگور قرمز: به میزان لازم
نمک: 1 قاشق غذاخوری
فلفل قرمز: 1 قاشق غذاخوری

چگونه تهیه می شود

برای تهیه این ترشی خوشمزه ابتدا گوجه های گیلاسی را بشویید و روی پارچه تمیزی بگذارید و بگذارید کاملا خشک شوند. بعد از شستن، جعفری را روی پارچه پخش کنید تا کاملا خشک شود و سپس آن را ریز خرد کنید. به گزارش فرارو، در مرحله بعد وسط گوجه های گیلاسی را با چنگال سوراخ کرده و در ظرف مناسبی بریزید و سپس دانه های انار، سیر خرد شده، جعفری خرد شده، نمک و فلفل قرمز را اضافه کنید و در آخر سرکه را به مایه اضافه کنید. مواد تشکیل دهنده آب نمک را بریزید تا کاملا سطح مواد را بپوشاند. حالا ترشی را که آماده کرده اید در شیشه های خشک و تمیز بریزید و درب شیشه را محکم ببندید تا هوا خارج نشود و ده روز در جای خنک بگذارید سپس ترشی گوجه گیلاسی خوشمزه ما آماده سرو است فان.

نکات برجسته
1- سرکه انواع مختلفی دارد و بهترین نوع سرکه برای تهیه ترشی سرکه انگور است. رنگ سرکه انگور قرمز است و طعم ملایم تری نسبت به سرکه سفید دارد. برای تهیه ترشی گوجه گیلاسی بهتر است از سرکه سفید استفاده کنید.
2- ترشی را در ظرف شیشه ای بریزید. ظرفی که قصد ترشی آن را دارید باید کاملا تمیز و خشک باشد. در غیر این صورت ترشی کپک می زند. در ظرف را محکم ببندید تا هوا نشت نکند. اگر هوا باشد ترشی خراب می شود.
3- ترشی ها را حتما در جای خنک و دور از نور خورشید و ترجیحا در یخچال نگهداری کنید.
4- در افزودن ادویه ترشی و نمک زیاده روی نکنید. برخی افراد آنقدر ادویه در تهیه ترشی می گذارند که تمام مواد موجود در ترشی طعم اولیه خود را از دست می دهد.
5- دقت کنید که مواد ترشی بعد از شستن کاملا خشک شوند در غیر این صورت مواد ترشی کپک می زند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما