بیج بیج یا بیج کباب که با گوشت چرخ کرده، پیاز و رب گوجه فرنگی تهیه می شود، به دلیل طعم مطبوع و سادگی در تهیه، طرفداران زیادی دارد.

بیج بیج یا بیج کباب یکی یکی از غذاهای سنتی و لذیذ استان مازندران است که شباهت زیادی به کباب تاوا دارد. این غذای لذیذ که با گوشت چرخ کرده، پیاز و رب گوجه فرنگی تهیه می شود به دلیل طعم مطبوع و سهولت در تهیه آن بسیار محبوب است. این غذا معمولا با برنج کته سرو می شود.

مواد لازم برای تهیه بیج بیج (بیج کباب)

مقدار مواد تشکیل دهنده

گوشت چرخ کرده 300 گرم
پیاز بزرگ شماره 1
رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل در صورت نیاز
زردچوبه 1 قاشق چای خوری
روغن در صورت نیاز
این 1/2 فنجان

طرز تهیه بیج بیج (بیج کباب).

طرز تهیه گوشت چرخ کرده: ابتدا گوشت چرخ کرده را با پیاز رنده شده، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه مخلوط کنید. مواد را کاملا ورز دهید تا یکدست شوند. این مرحله برای طعم و قوام کباب مهم است.

گوشت سرخ کردنی: در تابه ای مقداری روغن بریزید و گوشت چرخ کرده را به قطعات کوچک یا درشت در تابه بریزید. گوشت را روی حرارت ملایم تفت دهید تا دو طرف آن طلایی شود و کاملا پخته شود.

اضافه کردن رب گوجه فرنگی: پس از تفت دادن گوشت، رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه کنید و کمی تفت دهید تا خامی رب گوجه فرنگی از بین برود. سپس نصف لیوان آب به ماهیتابه اضافه کنید و اجازه دهید گوشت با رب گوجه برای چند دقیقه دیگر بپزد تا طعم ها خوب مخلوط شوند.

پخت نهایی: اجازه دهید لوبیا به آرامی جا بیفتد و مقداری آب آن را بگیرید. طعم و عطر مطبوع گوشت و رب گوجه فرنگی در این مرحله باید به خوبی ترکیب شود.

سرو بیج بیج: بیج بیج را با برنج کیت یا برنج زعفرانی سرو کنید. این غذا معمولا با سبزیجات یا ماست سرو می شود.

منبع: خانم زی

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :