قیمت کارخانه محصولات ایران خودرو
طرح فروش بعدی ایران خودرو مشخص شد

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در پاسخ به نگرانی ها مبنی بر عدم تحقق 115 هزار تعهدی که در برنامه فروش اخیر این شرکت برای پایان سال انجام شده است، وعده داد که مردم نگران برنامه ریزی های انجام شده نباشند. زیرا تمام تعهدات انجام شده در پایان سال تحویل خواهد شد.

اطلاع رسانی کند آخرین ماشین به گزارش ایسنا، کاهش تولید محصولات ایران خودرو در نیمه نخست امسال نگرانی هایی را در خصوص انجام به موقع تعهدات این شرکت در قبال ۱۱۵ هزار دستگاه خودرو وعده داده شده در طرح فروش اخیر این گروه صنعتی ایجاد کرده است. علیمردان عظیمی در پاسخ به این نگرانی اظهار داشت: از نظر کاهش تولید تقریبا پنج درصد از برنامه خود عقب هستیم. این پنج درصد نیز مربوط به شرایط ثبت سفارش و قوانین و مقرراتی است که برای ثبت سفارش و تخصیص ارز وضع شده است. این قوانین دستخوش تغییراتی شد که تا حدودی درست بود، اما فقط به این دلیل که به طور ناگهانی اجرا شد و باعث اختلال در روند تولید و کندی آن شد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو وعده داد: علاوه بر جبران این تاخیر پنج درصدی در برنامه تولید تا پایان سال، افزایش 20 درصدی تولید نسبت به 6 ماهه اول نیز برنامه ریزی شده است. این برنامه مطمئنا با حمایت وزارت حراست در دوره ثبت سفارش جدید انجام خواهد شد.

تاکید مدیرکل بر ایفای تعهدات ایران خودرو

عظیمی خاطرنشان کرد: ثبت سفارش مشکلاتی را ایجاد کرد که گریبان همه بخش ها را گرفت نه فقط خودروسازان. بنابراین قابل پیش بینی بود که این کسری تولید را داشته باشیم که قطعا در نیمه دوم سال جبران می شود. همچنین مثلاً در بحث قطعی برق، دو ماه، دو روز در هفته، برخی شهرک های صنعتی که برای ما قطعه تولید می کردند، برق نداشتند. این در حالی است که 15 روز از نیمه اول سال تعطیلات عید بود که تقریباً نتیجه ای نداشت و یک هفته تعطیلات تابستانی شرکت بود، بنابراین مجموع این موارد باعث شد تا برنامه پنج درصد تاخیر داشته باشد. اما من به شما اطمینان می دهم که چون در نیمه دوم سال این عناصر را نداریم، به تعهدات خود عمل خواهیم کرد.

عظیمی با بازگشت به موضوع اجرای تعهدات طرح فروش این شرکت که اخیرا تا پایان سال جاری اجرایی شد و به دغدغه های موجود تصریح کرد: تا ابتدای هفته گذشته، معوقات ما به حدود 14 هزار دستگاه می رسد. که با توجه به تولید روزانه دو هزار دستگاه، این 14 هزار دستگاه معوق با یک هفته تولید حذف خواهند شد. علاوه بر این، برنامه داریم که تیراژ تولید روزانه را به 2350 دستگاه افزایش دهیم.

تعهدات معلق، تا پایان مهر ماه تعیین شده است

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو خاطرنشان کرد: برخی از مشتریان اعلام می کنند که حدودا. یکی تحویل خودروهای شما دو ماه تاخیر داشته که کاملا صحیح است و عذرخواهی می کنیم. دلیل آن مشکل ثبت سفارش برخی قطعات وارداتی بود و سفارش انجام نشد اما قول می دهیم خودروهای این مشتریان در مهرماه سفارش و تحویل شود.

رئیس خودروساز ادامه داد: در خصوص آخرین طرح فروش ایران خودرو که فروش 115 هزار دستگاهی داشته است، مطمئناً این 115 هزار خودرو تا پایان سال تحویل خواهد شد. این در حالی است که در این طرح تا پایان سال تا 20 درصد کمتر از تولید عرضه کرده ایم که مطمئنیم این اتفاق خواهد افتاد. ما به تعهدات خود عمل کرده و این خودروها را تا پایان سال تحویل خواهیم داد.

عظیمی همچنین با اشاره به پذیرش خودروهای برقی در طرح فروش اخیر این شرکت بیان کرد: 71 هزار نفر برای خودروهای برقی ثبت نام کردند که تعدادی از آنها پول خود را واریز و خودروی خود را دریافت کردند. حدود 3800 وسیله نقلیه الکتریکی تولید شد که 71000 نفر درخواست ثبت نام کردند.

برنامه ریزی برای اجرای طرح فروش دیگری برای بهار و تابستان 1404.

وی از اجرای طرح دیگری در سال جاری خبر داد و گفت: قرار است تا پایان سال برای بهار و تابستان سال آینده طرح فروش داشته باشیم و تمامی محصولات عرضه شود.

جودرو مدیرعامل ایران همچنین با استقبال از اولین عرضه محصول جدید این شرکت (ررا) خاطرنشان کرد: ررا اولین خودروی کراس اوور داخلی است که بیش از 68 درصد تولید داخلی برای آن به ثبت رسیده و 850 هزار نفر برای آن ثبت نام کرده اند. این در حالی است که قطعاً از روز اول ورود خودرو به خط تولید، زمان می برد و این درست نیست که در همان روزی که خودرو وارد خط تولید می شود، 100 تا 500 دستگاه تولید می شود. نزدیک به 10000 دستگاه از این محصول را برای تحویل قبل از پایان سال می پذیریم و این 10000 دستگاه قطعا تا قبل از پایان سال تحویل صاحبان آنها خواهد شد.

و افزود: این تیراژ می تواند در سال آینده نیز افزایش یابد و افزایش چشمگیری خواهیم داشت که می تواند مطالبات و استقبال مردم از تولیدات ملی را برآورده کند و باعث شرمندگی مردم نشود.

این خودروساز در رابطه با شبهات مطرح شده مبنی بر سود هنگفت ایران خودرو از حساب های نیابتی، تصریح کرد: ابتدا باید گفت در این ثبت نام ها هیچ پولی به حساب ایران خودرو واریز نشده است. ثانیاً در مورد حساب نمایندگی، شورای رقابت و قوانین و مقررات ما را ملزم کرده است که متقاضی دارای حساب نمایندگی باشد، اما نه یک ریال از پول نمایندگی به حساب ایران خودرو واریز شده، نه یک ریال سود. و سود به ایران خودرو داده شد.

عظیمی ادامه داد: این پول در حساب خود مردم بوده است. همچنین از بانک ها بپرسید که آیا این پول حساب وکالتی از حساب وکالتی افراد برداشت شده است یا خیر؟ حتی بانک‌ها به مردم وام می‌دادند، بنابراین من کاملاً منفعت ایران خودرو از وجوه بلوکه شده را تکذیب می‌کنم. آن حساب تحت هیچ شرایطی به حساب ایران خودرو واریز نشده و به ایران خودرو نیز تسهیلاتی داده نشده است، این وجوه فقط در بانک ها تعریف شده تا مشخص شود که مردم واقعا متقاضی هستند و توانایی خرید خودرو را دارند.

امروز ما بر اساس توانایی ها تعهد ایجاد می کنیم

مدیرعامل ایران خودرو درباره تفاوت روش فروش در قالب سیستم یکپارچه با فروش هایی که اکنون توسط خود شرکت های خودروسازی انجام می شود، توضیح داد: در فروش یکپارچه نیز مشکل اکانت های پروکسی و قبل از قرعه کشی وجود داشت اما برای همه. افرادی که ثبت نام کردند، یک خودرو برای زمان هایی که نامعلوم و قطعی است تعیین شد نبود اینکه آیا این خودروها تولید می شوند یا نه، امروز بر اساس ظرفیت ها و حجم طرح تولید، خودروها را به متقاضیان واگذار می کنیم. در حالی که افراد دیگر تا قبل از پایان سال می توانند خودرو بخرند، چرا باید این حق را از آنها سلب کنیم؟ مثلاً در آن زمان ظرفیت سه ساله شرکت پیش فروش شده بود، اما در آن مدت ممکن است برخی از افراد به سن لازم برسند، پول آنها تسویه شود و مدارک آنها تکمیل شود، پس چرا باید درست باشد؟ از افراد دیگری که می توانند آینده خرید خودرو را نابود کنند؟ ضمناً تعریف حساب نیابتی و انسداد وجوه، قوانین و مقرراتی است که به هیچ وجه خواست ایران خودرو و سایپا یا هیچ خودروساز دیگری نیست. بلکه قانون وجود دارد و ما نیز موظف به رعایت آن هستیم.

وی همچنین درباره گلایه برخی مشتریان مبنی بر پرداخت هزینه بیشتر برای خودروهای جایگزین گفت: طرح تعویض مختص سامانه یکپارچه بود; تعهد ایجاد شده در فروش یکپارچه، بیشتر آن واقعی و بر اساس تولید ما است نبود; ضمناً من خودم خودروی پارس را به وزارت امنیت اطلاع داده بودم که خودروی پارس را متوقف می کند. تیر 1402 برای ایجاد سازش بیشتر نیست، اما متاسفانه سازش ایجاد شد. به همین دلیل، این طرح های جایگزین خودرو که امکان تولید وجود دارد نبود (به دلیل رعایت نکردن استانداردهای 85 یا توقف تولید و …) و دیگر نتوانستیم آن خودروها را تولید کنیم، مجبور شدیم خودروی جایگزین را به افرادی که ثبت نام کرده بودند و وظیفه تعیین تکلیف خودرو را داشتند ارائه دهیم.

رایرا به زودی جایگزین خودروهای خارجی خواهد شد.

مدیرعامل این شرکت خودروسازی ادامه داد: در خصوص خودروی پارس نیز محصولاتی مانند سورن، 207 و تارا را عرضه کردیم تا تمامی افرادی که در سامانه یکپارچه برای خودروی پارس اقدام کرده بودند، اما به دلیل نداشتن استاندارد، بتوانند. دیگر مجوز تولید دریافت نمی کند. یک ماشین جایگزین داشته باشید.

مدیرعامل ایران خودرو تاکید کرد: تمام تلاش خود را برای بحث کیفیت به کار می گیریم. بر اساس گزارش شرکت بازرسی کنترل کیفیت که متعلق به وزارت حراست است و هیچ ارتباطی با آن نداریم، تمامی قطعات محصولات ما در سال 1402 از نظر کیفیت موفق بوده و در واقع شاهد افزایش کیفیت در سال 1402 بوده ایم. صنعت خودرو تاکید ما بر کیفیت خودرو رایا است و شخصا از این پروژه حمایت می کنم. ماه ها تولید انبوه این خودرو را به تاخیر انداختیم تا بتوانیم آن را با کیفیت بالا تولید و عرضه کنیم.

وی افزود: این خودرو در شرایط تحریم تولید شد که حتی برخی از شرکت های چینی با ما همکاری نمی کنند، اما فرزندان این کشور و مهندسان و حتی قطعه سازان خوب کشور تلاش کردند و توانستند این خودرو را با ما تولید کنند. کیفیت داخلی مطمئنم دیری نمی گذرد که ری جایگزین بسیاری از خودروهای وارداتی می شود.

منبع:آخرخودرو

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما