اخبار روز

مجلس طرح جدیدی برای کاهش ساعت کاری و افزایش تعطیلات اجرا می کند!/جزئیات

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: به دنبال صحبتی که با رئیس مجلس در مورد لایحه افزایش دادن تعطیلات آخر هفته و کاهش دادن ساعت کاری ادارات داشتم، به احتمال بسیار زیاد هفته آینده این لایحه در دستورکار مجلس قرار می‌گیرد.


حسین گودرزی سخنگوی کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی در خصوص آخرین وضعیت طرح افزایش تعطیلات آخر هفته و کاهش ساعات کاری کارکنان گفت: لایحه اصلاح ماده 83 قانون مدیریت خدمات عمومی برای افزایش مرخصی هفتگی به دو روز و پس از اصلاح اخیر، روز کاری را به 4 ساعت در هفته کاهش دهید. در کمیسیون اجتماعی از هفته گذشته به مدت ده روز در سامانه ثبت پیشنهادات نمایندگان است و به احتمال زیاد پس از صحبتی که با ریاست محترم مجلس داشتم هفته بعد در دستور کار جلسات عمومی قرار خواهد گرفت.

وی گفت: در این لایحه علاوه بر افزایش تعطیلات آخر هفته از یک به دو روز، میزان کار هفتگی از 44 ساعت به 40 ساعت کاهش می یابد و ایران در این شاخص جزء کشورهای توسعه یافته قرار می گیرد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی تصریح کرد: در دو قرن اخیر جنبش های کارگری در دنیا تلاش های فراوان و مستمری برای کاهش کار هفتگی و افزایش مرخصی ها داشته اند.

گودرزی تاکید کرد: مجلس و دولت در این لایحه مصمم هستند مرخصی هفتگی را به دو روز و 4 ساعت افزایش دهند و هفته کاری را برای ارتقای شأن کارکنان و تقویت کیفیت کار،حضور بیشتر اعضای خانواده در کنار یکدیگر و تقویت خانواده محوری در جامعه مطابق با ارزش‌های ایرانی و اسلامی و توسعه گردشگری و رفاه اجتماعی هموطنان اقدام کنند.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا