اخبار روز

طراحی جدید کاتالوگ الکترونیکی در راه است


به گزارش مانیبان؛ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه طرح کاتالوگ الکترونیک ادامه خواهد داشت یکی از دستورات اکید شهید رئیسی بود که اظهار امیدواری کرد در آینده نزدیک با جمع بندی و ابلاغ این موضوع مرحله بعدی کاتالوگ الکترونیکی اجرایی شود.

سولت مرتضوی در حاشیه جلسه هیات دولت در گروه خبرنگاران اظهار داشت: در این مدت یکی دو جلسه با حضور آقای مخبر برگزار شده، مجوزهایی لازم است و در حال جمع بندی هستیم.

نویدی جدید برای جنبش ملی مسکن

معاون مدیریت و توسعه منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی با اشاره به پیشرفت خوب در ساخت طرح نهضت ملی مسکن گفت: در حال حاضر ساخت 2.6 میلیون واحد مسکونی از طریق مسکن ملی آغاز شده است. طرح حرکت در کشور

محمدعلی زهرایی با اشاره به تعهد دولت سیزدهم برای ساخت چهار میلیون واحد مسکونی گفت: به یاری خداوند مرداد سال آینده ساخت چهار میلیون واحد آغاز می شود و در ماه جاری حدود دو میلیون واحد از مجموع چهار میلیون واحد طرح ملی نهضت مسکن تحویل متقاضیان می شود.

افزایش واردات چای در نیمه دوم امسال

بر اساس آمار گمرک ایران، واردات چای نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی 45.6 درصد و از نظر ارزشی 8.6 درصد رشد داشته است.

بر اساس آمار در دو ماهه نخست امسال 7 هزار و 400 تن چای به ارزش 34.1 میلیون دلار به کشور وارد شده است که این افزایش واردات در حالی رخ می دهد که مسئولان استانی پیش از این دستور محدودیت واردات چای را اعلام کرده بودند. . .

تورم غذا روی زمین.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به گزارش ماهانه مرکز آمار که نرخ تورم را به صورت سالانه و نقطه به نقطه به تفکیک زیربخش های اقتصادی کشور ارائه می کند، تاکید کرد: تورم سالانه اردیبهشت ماه ماه در بخش مواد غذایی از 37.3 درصد به حدود کاهش یافته است. 33.7 درصد.

محمدعلی نیکبخت این درصد را بسیار کمتر از تورم بخش غیرخوراکی اعلام کرد و افزود: تلاش می کنیم با مشارکت مردمی، تولید انواع محصولات کشاورزی را افزایش دهیم و نیازهای جهش تولید را تامین کنیم. . .

از سرگیری تبادل کالا با اقلیم کردستان عراق

گمرک ایران اعلام کرد: صادرات و ترانزیت کالا از گمرکات مرزی ایران به اقلیم کردستان عراق از سر گرفته شد.

اقلیم کردستان عراق پیش از این اعلام کرده بود که کامیون‌های حمل‌کننده کالا به مقصد اقلیم کردستان، چه در مسیر صادرات و چه در مسیر ترانزیتی، برای صدور بارنامه باید 15 هزار دینار به یک شرکت خاص بپردازند، در غیر این صورت کشور حریف این اقدام را انجام خواهد داد. از پذیرش آن امتناع می ورزد. کامیون ها

در پی این اطلاعیه، رانندگان ایرانی و عراقی نسبت به اعمال 15 هزار دینار به عنوان بارنامه اعتراض کردند و از چند روز پیش روند صادرات و ترانزیت به اقلیم کردستان عراق متوقف شد.

بر اساس اعلام گمرک ایران، سرانجام بر اساس توافقات بین گمرکات اقلیم کردستان عراق و کامیون داران، صادرات و ترانزیت کالا به اقلیم کردستان عراق از سر گرفته شد.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا