اخبار روز

طالبان بازار دلار را بستند/طلا به سقف رسید/چرا بازار سکه سقوط کرد؟

به گزارش بازتاب آنلاین، بازار ارز تهران در حالی در چهارمین روز هفته به پایان رسید که روند قیمت‌ها حاکی از قوی‌تر شدن انتهای پایین مقیاس نزولی است. گواه این ادعا قیمت های ارائه شده توسط معامله گران فارکس است.

از این رو قیمت دلار در تهران که روز دوشنبه به بالای 60 هزار تومان رسیده بود، امروز کاهش یافت و در محدوده 59 هزار و 700 تومان قرار گرفت.

تحلیلگران بازار ارز بر این باورند که تا زمانی که نرخ ارز از سطح مقاومتی مرحله دوم کانال در 60 هزار تومان فراتر نرود، امکان افزایش چشمگیر تقریبا غیرممکن است.

اما پشت پرده این ارتعاش چه چیزی نهفته است؟

فعالان بازار چند دلیل مهم برای این رویداد بیان کردند. به نظر شما یکی یکی از دلایل این امر نوسانات قیمت درهم امارات در دو روز اخیر است. بر این اساس قیمت درهم دیروز از 16 هزار و 280 تومان به 16 هزار و 360 تومان رسید. اما روز سه شنبه نتوانست به روند صعودی خود ادامه دهد و کل افزایش روز قبل را از دست داد و در نهایت به 16270 تومان رسید.

ثبت نام خودرو بازار فردوسی را فتح کرد!

تحلیلگران بازار دلیل دیگری را مربوط به وضعیت محاصره و کمبود ریال در روزهای پایانی ماه عنوان کرده اند. علاوه بر این گفته می شود موضوع ثبت نام خودرو برای معامله گران جذاب شده و همین موضوع زمینه را برای خروج نقدینگی از بازار ارز ایجاد کرده است. حتی برخی مدعی شدند که پول های خارج شده از بورس به بازار موازی یعنی خودروها نیز سرازیر شده است.

آثار بلینکن در بازار فردوسی

جدای از مولفه های اقتصادی، برخی تحلیلگران می گویند که سطح ریسک های سیاسی مربوط به واکنش احتمالی ایران به اسرائیل کاهش یافته و باعث فروکش شدن موج هیجانات در بازار شده و قیمت ها روند طبیعی خود را دنبال می کنند.

برخی از فعالان بازار ارز امروز با اشاره به سفر آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا به منطقه گفتند که زمان حمام خون در ایران به پایان رسیده است.

بنابراین گروهی از معامله گران این وضعیت را به ممانعت آمریکا از افزایش قیمت دلار تعبیر کردند.

البته سایت اکسیوس ساعتی پیش گزارش داد که وزیر خارجه آمریکا سفر خود به این منطقه را که قرار بود عصر امروز انجام شود، به دلیل نامشخص بودن وضعیت غرب آسیا به تعویق انداخته است.

طالبان بازار دلار را بسته اند

علاوه بر این اتفاقات، قیمت دلار در هرات برخلاف روند تهران حرکت کرد. در این رابطه تاجران اعلام کردند که مسیر هرات از تهران جدا شده است. به گفته آنها، قبض آمریکا در این بازار به سمت کانال 60 هزار تومانی نوسان کرد و به 60 هزار و 100 تومان رسید. البته باز هم با قیمت 59 هزار و 500 تومان در بازار پشت بسته شد. نکته قابل توجه در هرات اعلام این بود که بازار ارز این شهر تا روز شنبه تعطیل خواهد بود. دلیل این تعطیلی، جشن های سومین سالگرد تأسیس حکومت طالبان بود.

رکود در بازار ارز تهران

بنابراین مجموع این اتفاقات باعث شده است که بازار در حالت رکود قرار گیرد.

طلا از سقف تاریخی گذشته است/علت آن چه بود؟

با وجود این مشکلات، امروز بازار جهانی طلا افزایش قیمت هر اونس طلا را به ثبت رساند. طبق شواهد موجود، این فلز زرد رنگ توانسته از سقف تاریخی خود عبور کرده و به سطح 2476 دلار برسد.

به عبارت دیگر، قیمت طلا در روز سه شنبه به سمت بالاترین رکورد بعدی خود در ماه جولای حرکت کرد. این به دلیل کاهش بازده دلار و خزانه داری پس از انتشار داده های قیمت تولیدکننده ایالات متحده بود که امیدها به کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه سپتامبر را افزایش داد.

داده‌های منتشر شده در روز سه‌شنبه نشان داد که قیمت‌های تولیدکننده ایالات متحده در ماه جولای کمتر از حد انتظار افزایش یافته است که نشان می‌دهد تورم همچنان به تعدیل ادامه می‌دهد. معامله گران اکنون منتظر انتشار داده های شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) ایالات متحده برای ماه ژوئیه هستند که قرار است در روز چهارشنبه ارائه شود، و همچنین داده های خرده فروشی که قرار است در روز پنجشنبه ارائه شود، که می تواند به تعیین جهت آینده سیاست ایالات متحده کمک کند.

پیش بینی قیمت اونس طلا از دیدگاه تحلیلگران

در شرایط فعلی، تحلیلگران بازار معتقدند در صورت حفظ سطح 2454، احتمال افزایش قیمت تا حدود 2475 دلار وجود دارد. به نظر آنها برای ادامه روند صعودی، قیمت باید به تدریج بالای سطح 2495 دلار تثبیت شود. در این صورت امکان افزایش تا حدود 2550 دلار و 2650 دلار وجود دارد.

با این حال، اگر مانند چند وقت پیش از سقف تاریخی خود فاصله بگیرد، این احتمال وجود دارد که قیمت تا سطح 1400 دلار یا حتی پایین‌تر سقوط کند.

طلای 18 عیار ارزان شد

با این وجود قیمت طلا و سکه در ایران کاهش یافت. قیمت طلای 18 عیار روز سه شنبه به 3 میلیون و 448 هزار تومان رسید و با افت 45 هزار تومانی نسبت به روز گذشته، در پایان روز به قیمت 3 میلیون و 498 هزار تومان بسته شد.

چرا بازار سکه سقوط کرد؟

همچنین قیمت سکه امامی که دیروز کانال 42 میلیون تومان را فتح کرده بود، امروز پس از کاهش قیمت دلار این کانال را از دست داد و به سطح هفتم کانال 41 میلیون تومان سقوط کرد.

قیمت سکه امامی نیز که دیروز توانسته بود از مرز 42 میلیون تومان عبور کند، امروز نیز این سطح را از دست داد و به سطح هفتم کانال 41 میلیون تومان سقوط کرد.

2233333

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

همچنین ببینید
بسته است
دکمه بازگشت به بالا