اخبار روز

طارمی یکی از پردرآمدترین بازیکنان آسیایی در اروپا است. دستمزدی که شایسته یک ستاره است

دستمزد مهدی طارمی در اینتر نه تنها پس از انتقال به ریال که در مقایسه با سایر ستاره های فعال در فوتبال اروپا نیز رقم قابل توجهی است.

به گزارش “ورزش سه”، مهم ترین اتفاق نقل و انتقالات تابستانی فصل 2023/24 فوتبال ایران، انتقال مهدی طارمی به باشگاه اینتر ایتالیا بود. مهاجم 32 ساله تیم ملی ایران پس از گذراندن پنج فصل در فوتبال پرتغال از جمله چهار فصل در پورتو تصمیم به این کار گرفت. یکی به یکی از معتبرترین لیگ های فوتبال جهان تبدیل شوید و با تیم قهرمان سری آ به کار خود ادامه دهید.

انتقال طارمی به اینتر اتفاق بزرگی بود و وقتی صحبت از نقل و انتقالات جذاب فوتبالی در نقاط مختلف دنیا می شود، نمی توان از رقم انتقال و دستمزد این بازیکن صحبت نکرد. در مورد انتقال طارمی به اینتر، اولین مشکل این است که مبلغ انتقال صفر است زیرا باشگاه اینتر طارمی را به عنوان بازیکن انتقال آزاد بدون پرداخت هزینه پست به خدمت گرفته است. اما دستمزد این بازیکن در تیم جدیدش چقدر است؟

اینتر چقدر می پردازد؟ طارمی چقدر می گیرد؟

بر اساس آمار و ارقام منتشر شده در سایت کاپولوژی که رسانه های موثقی مانند ترانسفرمارکت به عنوان منبع اطلاعات مالی از آن یاد کرده اند، باشگاه اینتر سالانه 5 میلیون و 560 هزار یورو دستمزد به مهدی طارمی می پردازد. این رقم شامل قیمت 67000 تومان یورو در زمان نگارش (17 مرداد 1403) معادل 372 میلیارد و 520 میلیون تومان است. دستمزد طارمی 106 هزار و 923 یورو در هفته حضورش در اینتر است که تقریباً 7 میلیارد و 164 میلیون تومان است. باید در نظر داشت که طارمی سالانه 930 هزار یورو نیز پاداش احتمالی دارد که در صورت اضافه شدن به پایه حقوق، مجموع دستمزد وی به 6 میلیون و 490 هزار یورو معادل 434 میلیارد و 830 میلیون تومان می رسد.

نکته مهم البته این است که درآمد خالص نهایی طارمی (بعد از کسر مالیات) 3 میلیون یورو در سال است که اگر پاداش ها را اضافه کنید به 3.5 میلیون یورو می رسد که معادل 234.5 میلیارد تومان می شود.

رده بندی تارامیس در اینتر و سری آ

اگر به آمار درآمدی سایر بازیکنان اینتر نگاهی بیندازیم، می توان دریافت که مهدی طارمی یازدهمین بازیکن اینتر از نظر دستمزد است. بالاترین دستمزد در بین بازیکنان تیم قهرمان ایتالیا، نیکولو بارلا است که سالانه 12.40 میلیون یورو (قبل از کسر مالیات) دریافت می کند. طارمی همچنین سی امین بازیکن پردرآمد در بین بازیکنان سری آ است و تنها 29 بازیکن در کل لیگ بیشتر از او درآمد دارند. بالاترین دستمزد در سری آ متعلق به دوسان ولاوویچ است. ستاره صربستانی خط حمله یوونتوس سالانه 22 میلیون و 220 هزار یورو (قبل از کسر مالیات) درآمد دارد که تفاوت فاحشی با نفر دوم دارد.

طارمی یکی از پردرآمدترین بازیکنان آسیایی در اروپا است. دستمزدی که شایسته یک ستاره است

تفاوت بین آسیایی ها چیست؟

این لیست جذاب به تیم اینتر و لیگ ایتالیا محدود نمی شود. بلکه می توانید اطلاعات مربوط به حقوق بازیکنان فوتبال را در بسیاری از لیگ ها جستجو کنید. یکی از جست و جوهای انجام شده در این مقاله، به نظر می رسد که این بازیکنان آسیایی هستند که در پنج لیگ معتبر اروپایی کار می کنند.

در لیگ برتر انگلیس، کاپیتان کره ای تاتنهام بالاترین دستمزد یک بازیکن آسیایی را دریافت می کند. سون هیونگ مین در تیمش بیش از 11 میلیون و 750 هزار یورو درآمد دارد. سایر بازیکنان لیگ برتری آسیا که حقوق اولیه آنها از مهدی طارمی بیشتر است عبارتند از: دایچی کامادا (حدود 6.5 میلیون یورو) و تاکهیرو تومیاسو (حدود 6.19 میلیون یورو).

در بوندسلیگا آلمان، کیم مین جائه 12 میلیون یورو دستمزد می گیرد، نه تنها بیشتر از طارمی که بیش از هر بازیکن آسیایی شاغل در اروپا درآمد دارد.

در بین بازیکنان آسیایی حاضر در لیگ یک فرانسه، کانگ این لی، ستاره کره ای پاری سن ژرمن تنها با دستمزد بالاتر از مهدی طارمی با دستمزد 7 میلیون و 270 هزار یورویی است.

علاوه بر این، هیچ یک از آسیایی هایی که در لالیگا کار می کنند بیشتر از طارمی درآمد ندارند.

این نشان می دهد که مهدی طارمی ششمین دستمزد در بین بازیکنان آسیایی فوتبال اروپا را دریافت می کند.

اگر مهدی در پورتو می ماند

نگاهی دیگر به آمار در خصوص دستمزد بازیکنان شاغل در اروپا به لیگ پرتغال اشاره داشت. مهدی طارمی که از پرتغال به اینتر آمده است در تیم جدیدش بیش از هر بازیکن فعال در لیگ پرتغال درآمد دارد. بیشترین دستمزد در بین بازیکنان پورتو، تیم سابق طارمی متعلق به فرانسیسکو کونسیسائو معادل 2.650 میلیون یورو است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا