اخبار روز

طارمی با هت تریک و رکوردشکنی های فراوان تاریخ ساز شد

مهدی طارمی ستاره بی بدیل تیم ملی فوتبال ایران با درخشش خیره کننده خود در دیدار مقابل هنگ کنگ رکوردهای زیادی را به نام خود ثبت کرد. یکی او یکی از بهترین گلزنان تاریخ فوتبال ایران شد.

مهدی طارمی مقابل هنگ کنگ هت تریک کرد، دو پنالتی زد و یک پاس گل نیز ثبت کرد.

به گزارش فوتبال 360، نهمین بازی ایران مقابل هنگ کنگ موفق ترین بازی بود. در این بازی مهدی طارمی با سه گل سر و صدا کرد. طارمی با این 3 گل تعداد گل های خود در تیم ملی را به 50 گل رساند و در کنار کریم باقری سومین گلزن برتر تاریخ تیم ملی شد.

چهارمین هت تریک طارمی مقابل هنگ کنگ

مهدی طارمی سه گل به هنگ کنگ زد، پیش از این در بازی با سوریه، افغانستان و قرقیزستان سه گل به ثمر رسانده بود و برای چهارمین بار در تاریخ تیم ملی فقط علی برای تیم ملی هت تریک کرد. دایی آمار بهتری نسبت به طارمی دارد. آقای گل در تاریخ تیم ملی 8 بار در یک بازی حداقل 3 گل به ثمر رسانده است. طارمی علی با این هت تریک از کریمی و کریم باقری پیشی گرفت که هر کدام برای تیم ملی 3 هت تریک کردند.

طارمی آقای پنالتی

طارمی از همان آغاز بازیگری به خاطر توانایی اش در زدن ضربات پنالتی و از دست دادن آن شهرت پیدا کرد. مهدی طارمی در تیم ملی نیز از مهارت های خود در پنالتی زنی استفاده می کند و حالا با 8 پنالتی بیشترین پنالتی تاریخ تیم ملی را به خود اختصاص داده است، اما برخلاف دوران حضورش در فوتبال باشگاهی ایران، این بازیکن نشان داده که چه کارهایی می تواند انجام دهد. یک پنالتی زن بسیار باتجربه در تیم ملی.

رکورددار بیشترین گل در ضربات پنالتی تیم ملی علی دایی است که از 109 گل ملی خود 17 گل را از ضربات پنالتی به ثمر رساند. مهدی طارمی با دو پنالتی در بازی با هنگ کنگ در کنار جواد نکونام که 8 گل از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند، یکی دیگر از پنالتی زن های مطرح تاریخ تیم ملی بود. کریم باقری بعد از این 3 بازیکن 7 پنالتی به ثمر رساند.

آماری که رکورد طارمی را منحصر به فرد می کند نرخ تبدیل 100 درصدی پنالتی های طارمیس است. تمام پنالتی های این بازیکن در تیم ملی زده شده است و علی دایی، جواد نکونام و کریم باقری هر کدام در گذشته یکی دو پنالتی را از دست داده اند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا