اخبار روز

ضررهای بزرگ برای خریداران طلا


به گزارش پی ام آپ، آخرین قیمت ثبت شده در بازار طلا در آخرین روز از نیمه اول سال 1402 هر گرم طلای 18 عیار 2 میلیون و 323 هزار و 400 تومان است. این بدان معناست که قیمت طلا در نیمه اول سال 12 درصد کاهش یافته است.

بررسی نمودار قیمت بازار طلا نشان می دهد طی 6 ماه گذشته بیشترین رقم ثبت شده در این بازار در دهمین روز به 2 میلیون و 748 هزار تومان رسیده است. اردیبهشت ماه ماه است. 30 خرداد کمترین قیمت هر گرم طلای 18 عیار در 6 ماه گذشته به ثبت رسید که 2247 هزار تومان بود.

اما بازار طلا در نیمه دوم سال 1402 چه شرایطی را پشت سر خواهد گذاشت؟ در همین رابطه نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا و جواهر در گفتگو با خبرگزاری پی ام آپ گفت: باید ببینیم انس جهانی طلا، بازار ارز و عرضه و تقاضا چه نوسانی خواهد داشت. در واقع باید دید در نیمه دوم سال و در ماه ربیع الاول آیا رونق به صنعت باز می گردد یا شرایط تغییر می کند یا خیر.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر می گوید: تحلیلگران پیش بینی می کنند هر اونس طلای جهانی تا پایان سال جدید و در دی ماه به 2500 دلار برسد. اگر این اتفاق بیفتد قطعا بازارهای داخلی دنیا تحت تاثیر قرار می گیرد و افزایش قیمت خواهیم داشت.

بصرفشان تصریح می کند: باید ببینیم با این تحلیل ها در دی ماه این اتفاق می افتد یا خیر. اما در حال حاضر هیچ نوسانی در بازار داخلی وجود ندارد.

وی خاطرنشان می کند: کاهش تقاضا در بازار باعث شده مردم مشکوک به کاهش بیشتر قیمت ها شوند اما با کاهش نسبی از ابتدای سال تاکنون دیگر افت و افزایش قیمت نداریم.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا