دانستنی ها

ضربان قلب ایده آل برای چربی سوزی در هر سنی چقدر است؟

همه این سناریو را می‌دانند: شما هر روز به باشگاه می‌روید و از خوردن شیرینی دوری می‌کنید، اما باز هم نمی‌توانید آن پوندهای اضافی را کم کنید.

به گزارش روزیاتو، تحقیقات نشان داده است که ممکن است اشتباه مهمی مرتکب شوید که به راحتی می توانید آن را اصلاح کنید.

متخصصان تناسب اندام این را می گویند یکی یکی از راه‌های اصلی برای بهینه‌سازی متابولیسم کالری این است که اطمینان حاصل کنید که ضربان قلب شما در طول ورزش به محدوده خاصی می‌رسد.

این محدوده چربی سوزی بسته به عوامل مختلفی از جمله سن، سطح استرس، داروهایی که مصرف می کنید و مقدار قهوه ای که می نوشید متفاوت است.

ضربان قلب ایده آل در حالت استراحت بین 60 تا 100 ضربه در دقیقه است، اما عوامل مختلفی می توانند این میزان را افزایش دهند. مثل ورزش.

حداکثر ضربان قلب، حداکثر تعداد ضربان قلب در یک دقیقه بدون فشار آوردن به اندام ها است. این مقدار با توجه به سن تعیین می شود و به مرور زمان کاهش می یابد.

ضربان قلب خود را از 220 کم کنید تا حداکثر ضربان قلب خود را تعیین کنید. برای مثال حداکثر ضربان قلب یک فرد 50 ساله 170 خواهد بود. (220-50)

ورزش انرژی مصرف می کند و با ورزش شدیدتر انرژی بیشتری می سوزد و ضربان قلب افزایش می یابد.

با افزایش شدت ورزش، بدن به جای قند و کربوهیدرات از چربی ها برای انرژی استفاده می کند. انجام مداوم این کار به چربی سوزی و کاهش وزن کمک می کند.

این به عنوان ضربان قلب چربی سوز شناخته می شود که حدود 70 درصد حداکثر ضربان قلب شما است.

بنابراین ضربان قلب چربی سوز یک فرد 50 ساله 119 ضربه در دقیقه است. (170*0.7)

مانند حداکثر ضربان قلب، ضربان قلب چربی سوز با افزایش سن کاهش می یابد. بنابراین ضربان قلب چربی سوز یک نوجوان 18 ساله 140 ضربه در دقیقه و ضربان قلب چربی سوز یک فرد 75 ساله 101 ضربه در دقیقه است.

اما برخی از داروها می توانند ضربان قلب شما را افزایش یا کاهش دهند. به عنوان مثال، مسدود کننده های بتا با مسدود کردن اثرات هورمون هایی مانند آدرنالین، ضربان قلب را کاهش می دهند.

این داروها اغلب برای تپش قلب بدون دلیل و فشار خون بالا تجویز می شوند.

همچنین برخی از آنتی بیوتیک ها، کورتیکواستروئیدها و داروهای ضداحتقان بدون نسخه می توانند ضربان قلب شما را افزایش دهند.

برای جلوگیری از وارد کردن فشار بیش از حد به قلب، در صورت مصرف این داروها، مهم است که با پزشک خود در مورد ضربان قلب ایده آل خود مشورت کنید.

اگر می خواهید مطمئن شوید که در محدوده چربی سوزی هستید، چند راه برای ردیابی ضربان قلب وجود دارد.

روش سنتی برای انجام این کار، گرفتن نبض از گردن، مچ دست یا قفسه سینه با استفاده از انگشتان است.

با این حال امروزه استفاده از دستگاه هایی مانند اپل واچ که می تواند ضربان قلب را در حین ورزش و در حالت استراحت اندازه گیری کند، بسیار رایج شده است.

بزرگسالان به حدود 150 دقیقه فعالیت بدنی متوسط ​​یا 75 دقیقه ورزش شدید در هفته نیاز دارند. علاوه بر این، بزرگسالان باید حداقل دو روز در هفته ورزش های مقاومتی مانند وزنه برداری را انجام دهند.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا