اخبار خودرو

صنعت خودرو در ۵ ماه امسال ۲ میلیارد دلار ارز نیمایی گرفت

صنعت خودرو در ۵ ماه امسال ۲ میلیارد دلار ارز نیمایی گرفت

از ابتدای سال جاری تا 26 مردادماه ذخیره ارزی صنایع حمل و نقل و خودرو یک هزار و 987 میلیون دلار، صنعت معدن یک میلیون و 212 میلیون دلار و ماشین آلات و تجهیزات تولیدی معادل یک میلیارد و 126 میلیون دلار بوده است .

اطلاع رسانی کند آخرین ماشین به گزارش تسنیم، بررسی آخرین آمار مربوط به عرضه ارز نشان می دهد که از ابتدا فروردین ماه تا هفدهم مرداد در این ماه 25 هزار و 369 میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات اختصاص یافته است. از این میزان سهم مربوط به صنایع 19 میلیارد و 156 میلیون دلار بوده است.

در بررسی جزییات عرضه ارز در بخش صنعت نیز حاکی از آن است که از ابتدای سال جاری تا 26 مردادماه، عرضه ارز برای صنایع حمل و نقل و خودروسازی معادل 1987 میلیون دلار بوده است. صنایع معادل یک میلیارد و 212 میلیون دلار، ماشین آلات و تجهیزات تولیدی معادل یک میلیارد و 126 میلیون دلار، صنایع برق و تجهیزات الکترونیکی معادل یک میلیارد و 708 میلیون دلار و نساجی و پوشاک معادل 702 میلیون دلار بوده است.

بخش مربوط به سایر کالاها نیز در بخش صنعت 6 میلیارد و 923 میلیون دلار ارز دریافت کرده است. بر این اساس مجموع ارز تخصیص یافته به صنایع بالغ بر 13 میلیارد و 658 میلیون دلار بوده است.

همچنین از ابتدای سال تا هفدهم مرداد در این ماه 5 میلیارد و 498 میلیون دلار واردات ارز در مقابل صادرات به صنایع اختصاص یافته است.

بر این اساس، در دوره مذکور میزان ارز تخصیص یافته به واردات در مقابل صادرات صنایع حمل و نقل و خودرو بالغ بر 1211 میلیون دلار بوده است که در مقایسه با رقم 1987 میلیون دلاری ارز مورد انتظار این بخش در کل حمل و نقل بوده است صنایع و حمل و نقل 3 میلیارد و 198 میلیون دلار ارز دریافت کرده است.

بخش مربوط به صنعت معدن در این مدت 963 میلیون دلار برای واردات و صادرات ارز دریافت کرد و مجموع ارز دریافتی این بخش با احتساب ارز نیمایی به 2 میلیارد و 175 میلیون دلار رسید.

واحد پول صنعت خودرو.

بخش ماشین آلات و تجهیزات تولیدی نیز ۸۸۴ میلیون دلار ارز وارداتی در مقابل صادرات دریافت کرد که در مجموع ۲ میلیارد و ۱۰ میلیون دلار ارز وارداتی و ارز در مقابل صادرات داشت.

صنعت تجهیزات برق و الکترونیک در مدت مذکور ۱۹۷ میلیون دلار ارز از محل واردات و صادرات دریافت کرده است که بر این اساس این بخش از صنعت در مجموع یک میلیون و ۹۰۵ میلیون دلار ارز در ازای صادرات دریافت کرده و ارز وارداتی داشته است.

منسوجات و پوشاک در مدت مذکور 40 میلیون دلار ارز برای واردات و صادرات دریافت کردند که بر این اساس مجموع عرضه ارز این بخش از صنعت بالغ بر 742 میلیون دلار بوده است.

سایر بخش‌های صنعت نیز در مدت مذکور 2 میلیارد و 203 میلیون دلار ارز وارداتی در مقابل صادرات دریافت کردند که در مجموع به 9 میلیارد و 126 میلیون دلار رسید.

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا