اخبار روز

صعود جنجالی یک کودک 7 ساله به قله دماوند!/جزئیات و عکس

پسر هفت ساله مازندرانی با صعود به قله دماوند نام خود را به عنوان جوان ترین فاتح بلندترین قله ایران ثبت کرد.

به گزارش پی ام آپ، آریوبرزن یوسف زاده کوهنورد آملی در سن هفت سال و 10 ماهگی به همراه پدر، مادر و پسر عموی 10 ساله خود به قله 5671 متری دماوند صعود کرد.

این کوهنورد جوان آملی در دو سال اخیر به همراه پدر و مادرش که کوهنوردان حرفه ای هستند از ارتفاع کمتر از 1000 متر به 4000 متر صعود کرده است و به گفته خودش با آمادگی کامل روحی و جسمی آماده صعود به کوه است.

این کوهنورد نونهال آملی راه رسیدن به قله دماوند را سخت و پر استرس دانست و گفت: فتح مرتفع ترین قله ایران و حاصل تلاش چندین ساله بسیار خوشحال کننده است.

صعود جنجالی یک کودک 7 ساله به قله دماوند!/جزئیات و عکس

آریوبرزن یوسف زاده که آرزوی صعود به اورست و بلندترین قله های جهان را دارد می گوید: برای رسیدن به این هدف برنامه ریزی خواهد کرد.

وی ورزش کوهنوردی را یکی از ورزش‌های استقامتی وپرهیجان دانست و از افرادی که توانایی دارند خواست صعود به ارتفاعات را در برنامه هفتگی خود قرار دهند.

یوسف زاده مادر آریوبرزن که ده سال است در رشته کوهنوردی فعالیت می کند، گفت: آریوبرزن به دلیل شرکت در کوهنوردی به صورت هفتگی یا ماهانه به این ورزش علاقه مند شد.

وی افزود: در حین کوهنوردی متوجه علاقه و استعداد آریوبرزن به این ورزش شدیم به همین دلیل تصمیم بر آن شد که فعالیت حرفه ای سنگ نوردی خود را در باشگاهی ادامه دهد.

علیرضا جعفری سرپرست گروه سنگنوردی رشتکلا آمل که 14 سال پیش فعالیت خود را آغاز کرده است، می گوید: اریوبرزن یوسف زاده با این رکورد به جوان ترین کوهنورد ایرانی صعود کننده به قله دماوند تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه 40 کوهنورد عضو دائمی این گروه هستند افزود: آریوبرزن یوسف زاده و دینا غلامی دختر دایی 10 ساله وی بدون مشکل قله دماوند را صعود کردند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا