بیت‌کوین (BTC) با صعود به بالای ۶۴ هزار دلار، به اوج قیمتی خود در ماه جاری رسید. این افزایش قیمت منجر به لیکویید شدن بیش از ۵۲ میلیون دلار از پوزیشن‌های شورت شد که بر روی کاهش قیمت بیت‌کوین شرط بسته بودند.

به گزارش رمز ارز نیوز، طبق داده‌های وب‌سایت کوین‌مارکت‌کپ، قیمت بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۲ درصد رشد داشته و به بالاترین سطح ماهانه خود یعنی ۶۴,۴۶۴ دلار رسیده است.

این رقم، بالاترین قیمتی است که بیت‌کوین از ۳۰ سپتامبر تاکنون تجربه کرده است.

داده‌های پلتفرم کوین‌گلس نشان می‌دهند که همزمان با صعود بیت‌کوین، در کل بازار کریپتو بیش از ۱۰۱.۴ میلیون دلار پوزیشن شورت لیکویید شده است.

در مجموع، بیش از ۱۶۶ میلیون دلار از موقعیت‌های معاملاتی ۵۴,۶۴۹ معامله‌گر لیکویید شده که ۵۲.۳۳ میلیون دلار آن مربوط به پوزیشن‌های شورت بیت‌کوین و ۲۷.۲۶ میلیون دلار مربوط به پوزیشن‌های شورت اتریوم بوده است.

با این حرکت بزرگ بیت‌کوین، تسلط آن بر بازار به بالای ۵۸ درصد رسیده که نزدیک به بالاترین سطح خود از آوریل ۲۰۲۱ است. بر اساس داده‌های تاریخی، در ۹ سال از ۱۱ سال گذشته، بازدهی بیت‌کوین در ماه اکتبر مثبت بوده است.

در همین راستا، تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که رالی صعودی ماه اکتبر، که به اصطلاح آپتوبر (Uptober) نامیده می‌شود، به زودی آغاز خواهد شد.

در همین راستا، کایل چیس، یکی از فعالان بازار بیت‌کوین، به دنبال‌کنندگان خود گفته که اوضاع در حال تغییر است و بازار وارد یکی از هیجان‌انگیزترین مراحل خود می‌شود. به گفته چیس، رالی بزرگ بعدی دیگر فقط یک احتمال نیست، بلکه واقعیتی است که در انتظار وقوع است.

در همین حال، قیمت اتریوم با ۲.۹ درصد رشد به ۲,۵۰۰ دلار بازگشته و به بالاترین سطح دو هفته‌ای خود یعنی ۲,۵۴۰ دلار رسیده است. بقیه آلت‌کوین‌ها نیز عمدتاً روز سبزی را سپری می‌کنند.

در این میان، سولانا با ۴.۴ درصد رشد مواجه شده است، در حالی که بایننس‌کوین، ریپل و دوج‌کوین کمتر از ۱ درصد افزایش قیمت داشته‌اند.

منبع:عصرایران

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما