به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین از استان چهارمحال و بختیاری دکتر رضا محمدی وی با گرامیداشت روز جهانی غذا با موضوع “حق بر غذا برای زندگی بهتر و آینده ای بهتر” گفت: همه ساله در 16 اکتبر به مناسبت تاسیس سازمان خواربار و کشاورزی (FAO) در سال 1945 میلادی. و با هدف: ترویج آگاهی و اقدام برای کسانی که از گرسنگی رنج می برند و تاکید بر لزوم تضمین رژیم غذایی سالم برای همه، روز جهانی غذا گرامی داشته می شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از 3 میلیارد نفر در جهان به غذای کافی و سالم دسترسی ندارند، افزود: دسترسی به غذای سالم و کافی حق همه مردم جهان است و شعار امسال سازمان جهانی بهداشت بر این خروجی تاکید دارد.

دکتر محمدی ادامه داد: دسترسی جامعه به تغذیه مناسب زمینه ساز سلامت، تندرستی، رشد و توسعه پایدار است و از سوی دیگر سوءتغذیه عامل اصلی بیماری ها و عمدتاً بیماری های غیرواگیر مانند بیماری های قلبی عروقی، دیابت و سرطان است. .

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، نظارت بر تولید مواد غذایی سالم و سالم را از وظایف این معاونت دانست و گفت: در حال حاضر 127 کارخانه و 90 کارگاه تولید مواد غذایی و آشامیدنی و 14 کارگاه وجود دارد. انبارها و سردخانه ها کارشناسان این معاونت برای نگهداری مواد غذایی در استان آماده هستند.

وی افزود: در شش ماهه نخست امسال بیش از 293 مورد بازرسی ویژه از این واحدها انجام شد.

وی افزود: در این مدت 200 نمونه از این واحدهای تولیدی برداشت شد.

دکتر محمدی ادامه داد: همچنین در شش ماهه نخست امسال 36 گواهی سلامت صادرات برای محصولات تولیدی استان صادر شد.

وی در پایان از زحمات کلیه همکاران در اداره نظارت بر غذا و سلامت، آزمایشگاه کنترل غذا و سلامت معاونت غذا و دارو و کارشناسان شبکه بهداشت و درمان استان که در راستای تامین سلامت تلاش می کنند تقدیر و تشکر کرد. و ایمنی مواد غذایی استان ارتقا یابد

لازم به ذکر است که در حال حاضر بر روی بسته بندی کلیه محصولات غذایی و آشامیدنی واحدهای تولیدی استان، نشانگرهای رنگ تغذیه ای درج شده است و این نشانگرها همان برچسب رنگی چراغ جهت روی محصولات غذایی می باشد که دارای مقدار پنج شاخص مهم می باشد. که تأثیر مثبتی بر سلامتی دارند، یعنی انرژی، قند، چربی و نمک. اسیدهای چرب ترانس در غذاها با رنگ های سبز، نارنجی و قرمز مشخص می شوند.

46

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما