صدور گواهینامه‌های دو زبانه برای اولین بار در کشور

مدیر مرکز صدور گواهینامه راهور فرجا از آغاز صدور دو مدرک زبان (فارسی و لاتین) برای اولین بار در کشور خبر داد.

اطلاع رسانی کند آخرین ماشین نقل شده از مهر سرهنگ احمد کرمی اسد رئیس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهور فراجا از آغاز صدور گواهینامه دوزبانه (فارسی و لاتین) برای اولین بار در کشور خبر داد.

وی با اشاره به آغاز سه ماهه این پروژه اظهار داشت: این پیشرفت مهم در روند صدور گواهینامه باعث شده تا شهروندان بدون نیاز به ترجمه گواهینامه در کشورهای خارجی رانندگی کنند. البته لازم به ذکر است که طبق معاهدات بین المللی همچنان داشتن گواهی صادره از مرکز ایرانگردی و جهانگردی الزامی است.

کرمی اسد با اشاره به سابقه استفاده از گواهینامه های بین المللی در ایران گفت: از سال 1354 و با عضویت ایران در کنوانسیون ژنو، شهروندانی که قصد سفر به خارج از کشور را داشتند، علاوه بر گواهی ملی ملزم به دریافت گواهینامه بین المللی نیز بودند. زبان ملی برای استفاده در خارج از کشور این فرآیند برای بسیاری از افراد گران و زمان بر بود.

این نیروی انتظامی با اشاره به اهمیت طرح جدید صدور گواهینامه دو زبانه افزود: با اجرای این طرح، افرادی که به خارج از کشور سفر می کنند دیگر نیازی به اخذ گواهی جدید یا ترجمه گواهینامه خود ندارند. این گواهی دو زبانه در بیش از 74 کشور جهان به طور رسمی معتبر است و توافقات متقابل با سایر کشورها نیز در حال انجام است. این اقدام می تواند کمک زیادی به تسهیل امور اتباع خارج از کشور کند.

کرمی اسد درباره روند اخذ این گواهینامه ها نیز توضیح داد: تمامی افرادی که گواهینامه آنها در آستانه انقضا است می توانند با مراجعه به دفاتر پلیس +10 نسبت به تمدید و دریافت نسخه دوزبانه آن اقدام کنند. ضمنا افرادی که هنوز اعتبار گواهینامه خود به پایان نرسیده ولی تمایل به دریافت گواهینامه دو زبانه دارند می توانند درخواست دهند و از این خدمات بهره مند شوند.

رئیس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهور فراجا در ادامه تاکید کرد: این طرح شامل کلیه گواهینامه های پایه یک، درجه دو، درجه سه و ویژه است، اما متقاضیان گواهینامه ویژه موتورسیکلت همچنان باید از نسخه های قبلی استفاده کنند، زیرا این گواهینامه ها در حال حاضر شامل پخش شود. از دو آنها صحبت نمی کنند.

رئیس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهور فرجا در پایان از شهروندان خواست با مراجعه به بیش از 10 مرکز پلیس در سراسر کشور از خدمات جدید بهره مند شوند و افزود: این اقدام یکی یکی از گام های مهم برای ارتقای خدمات الکترونیک و تسهیل امور شهروندان در حوزه حمل و نقل است.

منبع:آخرخودرو

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما