اخبار روز

دستور بذرپاش به سازمان هواپیمایی کشور! /مجوز ساخت فرودگاه قم به صورت رسمی صادر شد!

وَزِیر راه و شهرسازی در دولت سیزدهم، دربارهٔ پیشرفت کریدور جاده‌ای نوار ساحلی جنوب ایران، اعلام کرد و گفت: ما با ایجاد فرودگاه قم موافق هستیم.

مهرداد بذرپاش با اشاره به طرح فرودگاه قم گفت: در این زمینه دستورات لازم را به سازمان هواپیمایی کشوری داده ایم و مجوز آن را دریافت کرده ایم و با ساخت فرودگاه قم موافقت می کنیم.

وی افزود: منطقه آزاد سلفچگان در خصوص تامین مالی این پروژه قول مساعدی داده است بنابراین نباید در بحبوحه اجرای آن مشکلی ایجاد شود.

وی گفت: هماهنگی های لازم با سازمان هواپیمایی کشوری انجام شده، جلسات مربوطه باید در تهران برگزار شود و طرح فرودگاه قم تا رسیدن به مراحل نهایی گام به گام پیش می رود.

وزیر راه و شهرسازی درباره راه آهن سریع السیر تهران-قم-اصفهان نیز گفت: زیرساخت های قم تا اصفهان کمی کاملتر است و طرح را به طور کامل دنبال می کنیم.

بذرپاش با تاکید بر اینکه اقدامات لازم برای توسعه فایناس انجام شده است، گفت: پیمانکار این پروژه یک شرکت چینی است، پروژه قطار سریع السیر تهران به مشهد نیز با شرکت دیگری امضا می شود.

وی پیگیری پروژه راه آهن سریع السیر را دستور رئیس جمهور دانست و گفت: منابع این پروژه را از جای دیگر تامین می کنیم تا کریدور ریلی سریع السیر کشور از مشهد به تهران و از تهران به اصفهان تا شیراز و بندرعباس و در نهایت به دریا وصل بشود.

وی ادامه داد: از این طرف باید به تبریز و غرب کشور و مرز ترکیه متصل شود.

اطلاع داده شد که تکمیل کریدورهای غربی، شرقی، شمالی و جنوبی یکی از اولویتهای وزارت راه و شهرسازی در حال حاضر است. این اقدام به منظور بهبود نقل و انتقال مسافران و بارها بسیار مهم است. راه ارتباطی از چابهار به سمت سرخس در حال حاضر در حال اجرا است. همچنین، برنامه های ساختاری برای ایجاد راه آهن از چابهار به زاهدان و زاهدان به سرخس به صورت ریلی نیز در دستور کار قرار دارد. از طرفی، آغاز ساخت کریدور شمال به جنوب نیز بهبودی عمده ای در ارتباطات شرق کشور خواهد داشت.

وی افزود: کریدور شمال به جنوب در مرکز کشور از بندر شهید رجایی تا بافق، یزد، تهران و رشت ادامه خواهد داشت، طرح جدید رشت تا آستارا که با روس ها توافق کرده ایم به آذربایجان می رود.

وی افزود: تا پایان مهرماه سال جاری، اتصال رشت تا بندر کاسپین و دریای خزر نهایی خواهد شد، به این ترتیب ارتباط بندرعباس و دریای جنوب با بندر کاسپین و دریای شمال برقرار خواهد شد. همچنین، کریدور شمال به جنوب غرب کشور از بندر حضرت امام (ره) آغاز می شود که محل بارگیری و تخلیه کالاهای اساسی بسیاری است. همچنین، این کریدور شمال به جنوب غربی کشور از بندر امام به سمت مرز بارزگان ادامه خواهد یافت و از کشور خارج می شود.

وی با اشاره به کریدور شرق به غرب کشور گفت: این کریدور از ترکمنستان و از مسیر سرخس وارد خاک ایران می شود و تا مشهد، تهران و تبریز ادامه دارد و از مرز رازی به ترکیه می رود که در حال تکمیل آن هستیم.

بذرپاش به کریدور نوار ساحلی جنوب نیز پرداخت و یادآور شد: این کریدور از مرز شلمچه شروع و تا مرز پاکستان می رود و 1860 کیلومتر از نوار ساحلی جنوب کشور را تشکیل می دهد. حدود 600 کیلومتر از این کریدور باقی مانده است، تلاش می کنیم تا قبل از پایان دولت سیزدهم کل نوار ساحلی را به پایان برسانیم.

منبع سایت رکنا


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بسته است
دکمه بازگشت به بالا