اخبار روز

صدور مجوز استخدام 8000 نفر در حوزه سلامت


به گزارش پی ام آپ به نقل از ایسنا، حسین فرشیدی در نخستین همایش تجلیل از دستاوردها و تجلیل از فعالان نظام سلامت، اظهار کرد: بحث جمعیت دغدغه مهم رهبر انقلاب است که باید از مسیر به آن رسیدگی شود. از سلامتی.”

وی افزود: در تقویم روزهای مختلفی در حوزه سلامت وجود دارد، اما کار مناسبی که نشان دهنده عملکرد همکارانم در حوزه سلامت باشد، نداشتیم و وجود آن مهم است. ما باید سلامتی پیدا کنیم. رئیس جمهور با حضور در جلسات متعدد در افتتاحیه بیمارستان ها یا پروژه های درمانی تاکید کرد که سلامت مقدم بر درمان است.

وی با اشاره به دستاوردهای حوزه سلامت گفت: برنامه های بزرگی برای آینده داریم. دولت در دو سال گذشته اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده است که مهمترین آن تقویت سیستم شبکه است. اگر حوزه سلامت تقویت شود هزینه های نظام سلامت کاهش می یابد و در این زمینه باید طرح پزشکی خانواده با سرعت بیشتری تکمیل شود، طرحی که چند سالی است به دنبال آن بوده ایم اما به نتیجه نرسیده است. پایان. نتیجه هنوز

وی تاکید کرد: ایجاد فضای کاری مناسب و تدارکات کافی در این زمینه بسیار مهم است. اخیراً 5000 دستگاه موتورسیکلت و 500 دستگاه وانت برای ارائه خدمات در مناطق روستایی توزیع کرده ایم.

وی افزود: در دو سال گذشته بیش از 4 هزار پروژه بهداشتی را تعمیر و بازسازی و یا حتی شروع به ساخت کرده ایم و 2 هزار پروژه به بهره برداری رسیده است و در هفته جاری 1037 پروژه با دستور رئیس جمهور به بهره برداری می رسد. و بقیه تا پایان سال به پایان می رسد.آینده به واقعیت تبدیل می شود.

وی تقویت نیروی انسانی را مهم دانست و گفت: آموزش بهیاران ما از حدود 40 سال پیش آغاز شد و حدود 135 هزار نیروی بهداشتی در سراسر کشور داریم که از این تعداد 32 هزار نفر بهیار هستند و در حال حاضر 58 هزار نفر کسری داریم. که به دولت واگذار شد و برای 8000 نفر پروانه کار رسمی گرفتیم و از این تعداد 4000 کارگر استخدام شده اند و در بخش منابع انسانی با تامین کادر بهداشتی خانواده با جدیت به کار خود ادامه می دهیم.

وی با تاکید بر اهمیت ایجاد ارتباط مبتنی بر اعتماد بین مراقب سلامت و خانواده تصریح کرد: این کار باید در جهت ارتقای سواد سلامت، خودمراقبتی و ارتقای سلامت جامعه انجام شود. گاهی اوقات با این انتقاد مواجه می شویم که نیروها باید نگرش خود را برای خدمت تغییر دهند و تغییر در آموزش باید منجر به آموزش افراد در سطح خدمات شود. ادغام آموزش به معنای سلامت است، فارغ از اینکه در حوزه بهداشت و درمان باشد و آموزش نیرو باید بر این اساس انجام شود.

فرشیدی تصریح کرد: فرآیندهای ارائه خدمات نیز مهم است و باید برای تقویت شبکه تغییر کند و بر اساس نیاز روزانه مردم ارائه شود.

وی با اشاره به تداوم نظام ارجاع و برنامه سلامت خانواده تصریح کرد: ارجاع صحیح افراد به پزشک مربوطه و یا به سطح بالاتر خدمات باید توسط سامانه مناسب ارائه شود. اکنون سیستم ارجاع باید با کاهش پرداخت های از جیب، دسترسی مناسب و خدمات استاندارد مطابق با دستورالعمل ها سازگار باشد. ارائه دهنده خدمات سلامت در برنامه سلامت خانواده می خواهد به این مهم آگاهی کامل داشته باشد تا این روند در شهرستان ها نیز تکمیل شود و ارائه دهنده خدمات سلامت تنها به فکر واکسیناسیون کودکان و مراقبت از مادران باردار نباشد. سپس خدمات را افزایش دهید. چون دولت برای این کار بودجه گذاشته است. اگر روش را به فعالیت های فعال در محدوده شهری تغییر دهیم، جمعیت به ازای هر پزشک و ارائه دهنده خدمات بهداشتی باید به درستی تعیین شود.


مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا