اخبار روز

صدور احکام جدید قانونی برای بازنشستگان کشوری


به نقل از صندوق بازنشستگی کشوری، رضا فیضی نژاد اعلام کرد: در اجرای تصویب نامه شماره 3034 مورخ 14 فروردین هیات وزیران در ماه 1403 برای یک میلیون و 735 هزار بازنشسته و کارمند مشمول این صندوق احکام حقوق با ضریب 20 درصد صادر کرد.

تصویر شکست ها از 21 فرودین قابل مشاهده خواهد بود

وی ادامه داد: تصویر احکام حقوق بازنشستگان 1403 در سایت صندوق cspf.ir بارگذاری و منتشر می شود که از روز سه شنبه 21 فرودین قابل مشاهده است.

وی بیان کرد: با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور هدف افزایش این 20 درصد حقوق است. فروردین ماه برای پرداخت به بازنشستگان

با اجرای ماده 29 قانون برنامه هفتم توسعه چه می شود؟

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به لزوم اجرای بند «اول» ماده ۲۹ قانون برنامه هفتم توسعه توسط صندوق بازنشستگی کشوری اشاره کرد و گفت: لزوم اجرای تناسب به ویژه ماده ۲۹ قانون طرح «تهیه اساسنامه و تعیین سازوکار کار» توسط سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه و ابلاغ آن به صندوق بازنشستگی کشوری اجرا می‌شود.

وی یادآور شد: تهیه و تدوین پیش نویس آیین نامه مربوط به اجرای تناسب در برنامه هفتم توسعه با محوریت سازمان اداری استخدامی و مشارکت سایر نهادهای مرتبط در مرحله ویرایش نهایی قرار دارد.

معاون امور فنی و بیمه ای صندوق بازنشستگی کشوری تصریح کرد: پس از ابلاغ آیین نامه و دستورالعمل اجرایی مربوطه به صندوق بازنشستگی کشوری، تناسب حقوق بازنشستگان از تاریخ اجرای قانون مذکور صادر می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایندگان در نشست علنی (یکشنبه 28 آبان ماه گذشته شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، بند الحاقی ماده 29 این لایحه را با 127 رأی موافق، 78 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از یک مجموع 224 نماینده پذیرفت. موجود در خاک

به استناد بند تکمیلی ماده ۲۹ لایحه مذکور؛ به منظور کاهش نابرابری صندوق‌های بازنشستگی و تقویت ظرفیت صندوق‌ها برای انجام وظایف محوله:

1- پرداخت کنندگان بیمه ای که دارای 28 تا 30 سال سابقه خدمت هستند سنوات سنوات آنها به بازنشستگی اضافه نخواهد شد.

2- پرداخت کنندگان بیمه ای که دارای 25 تا 28 سال سابقه خدمت باشند به ازای هر سال تا زمان بازنشستگی دو ماه به سنوات خدمت اضافه می شود.

3- برای پرداخت کنندگان بیمه ای که بین 20 تا 25 سال سابقه خدمت دارند به ازای هر سال تا زمان بازنشستگی سه ماه به سنوات خدمت اضافه می شود.

4- پرداخت کنندگان بیمه ای که طبق استانداردها 10 تا 20 سال سابقه خدمت دارند به ازای هر سال تا زمان بازنشستگی چهار ماه به سنوات خدمت اضافه می شود.

5- برای بیمه گرانی که طبق قانون تا 10 سال سابقه خدمت دارند به ازای هر سال تا زمان بازنشستگی پنج ماه به سنوات خدمت اضافه می شود.

تبصره 1 – اعمال تمام یا قسمتی از مقررات فوق مشروط به این است که سن بیمه شده در زمان بازنشستگی برای مردان از 62 سال و برای زنان از 55 سال بیشتر نباشد.

تبصره 2 – اصلاحات فوق در ضوابط صندوق بازنشستگی به استثنای صندوقهایی که حداقل سن بازنشستگی بیمه شده بالاتر از ارقام مندرج در تبصره (1) باشد، به طور دائم اعمال می شود.

تبصره 3 – قربانی ها و مشمولان قوانین سخت و زیان آور تابع قوانین خود هستند.

تبصره 4 – مشمولان این حکم می توانند با موافقت آنها و موافقت مراجع ذیربط تا سن موضوع تبصره (1) بدون نیاز به دوره های مندرج در بندهای (2) تا (5) به ارائه خدمات خود ادامه دهند. ، با توجه به مورد. خدمات مازاد بر اساس قوانین و مقررات مربوط امکان پذیر است.

تبصره 5 – در صورتی که سازمانها نیازی به خدمات برخی از کارکنان نداشته باشند، می توانند با پیشنهاد بالاترین مقام سازمان و تصویب معاون اول رئیس جمهور، بر اساس قوانین مربوطه، احکام بازنشستگی خود را بدون توجه به زمان های مذکور صادر کنند. . . رئيس جمهور.

تبصره 6 – افرادی که بخواهند قبل از تاریخ مذکور بازنشسته شوند، بازنشستگی آنان طبق قوانین مربوطه و بدون رعایت بندهای (1) تا (5) آزاد بوده و حقوق بازنشستگی آنان طبق مقررات مقرر تعیین خواهد شد. در این سند .

همچنین با نظر دکتر قالیباف، رئیس مجلس، بند (خ) ماده ۲۹ لایحه برنامه هفتم توسعه مغایر اصل ۸۵ قانون اساسی تشخیص داده شد و حذف شد.

به استناد بند (خ) حذف از ماده 29 لایحه مذکور؛ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور ایجاد نظام تامین اجتماعی پایدار و تضمین حقوق بیمه شدگان جدید از ابتدای اجرای برنامه، نظام تامین اجتماعی بیمه شدگان جدید را بر اساس اصول زیر تدوین می کند. با همکاری سازمان ها و نهادهای ذیربط و به تصویب هیأت وزیران می رسد.

تعیین شرط سنی 65 سال برای مردان و 60 سال برای زنان و سابقه بازنشستگی 35 سال برای مردان و 30 سال برای زنان. کارمندان موجود با رضایت کتبی شما نیز ممکن است مشمول این بند باشند.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا