اخبار روز

صدای مردگان را با هوش مصنوعی بشنوید!

زومیت نوشت: استفاده از هوش مصنوعی برای تقلید از صدای این بازیگر فقید از Cyberpunk 2077 انتقاداتی را برانگیخته است.

CD Projekt Red تایید کرده است که آخرین DLC Cyberpunk 2077، Phantom Liberty، از صدای شبیه سازی شده با هوش مصنوعی برای تقلید از یک بازیگر مرده استفاده می کند.

بازیگر مورد بحث Milogost Raczek است که در نسخه لهستانی بازی اصلی نقش دکتر را بازی کرده است. ویکتور وکتور تجسم یافته است. او در سال 2021 درگذشت.

خبر استفاده از هوش مصنوعی برای تقلید صدای Rechek اولین بار قبل از انتشار Phantom Liberty گزارش شد. اما پس از انتشار بیانیه ای از سوی سازنده بازی در مورد این تصمیم، توجه بسیاری را به خود جلب کرد.

یکی از مدیران Cdi به گفته Project Red، این شرکت در نظر داشت که کل نقش (هم بازی اصلی و هم DLC) را با یک بازیگر جایگزین دوباره ضبط کند، اما تصمیم گرفت صدای او را با استفاده از هوش مصنوعی شبیه سازی کند تا عملکرد Ratchet حفظ شود.

شبیه سازی بازیگران با هوش مصنوعی می تواند آنها را از کار آینده حذف کند

به همین دلیل است که توسعه دهندگان بازی از فناوری شبیه سازی گفتار استارتاپ Respeecher کیف استفاده کردند. با تایید خانواده راتچک، الگوریتمی برای صدای او ساخته شد. به این ترتیب متنی که بازیگر بعدی می خواند با صدای خشن ضبط می شد.

چنین نوآوری هایی با توجه به استفاده از هوش مصنوعی در خلق آثار ظاهر می شوند. عمدتا به دلیل نگرانی هایی که شبیه سازی بازیگران با هوش مصنوعی می تواند آنها را از کارهای آینده حذف کند.

به عنوان بخشی از اعتراض خود، انجمن بازیگران سینمای آمریکا (SAG-AFTRA) خواستار ممنوعیت استفاده از نسخه های شبیه سازی شده بازیگران در بازی های ویدیویی یا فیلم ها شده است.

نمونه های زیادی از فیلم ها وجود دارد که بازی بازیگران فوت شده را بازسازی می کنند. یک نسخه شبیه‌سازی شده از پیتر کوشینگ برای بازگرداندن گرند ماف تارکین در Rogue One استفاده شد و کری فیشر پس از مرگ در نقش لیا ارگانا در The Rise of Skywalker ظاهر شد.

فناوری Respeecher در چندین پروژه بزرگ فیلم جنگ ستارگان استفاده شده است. دوبله یک لوک اسکای واکر جوان برای فصل دوم ماندالوریان و دارث ویدر در سریال اوبی وان کنوبی با اجازه جیمز ارل جونز پس از کناره گیری از قسمت دوم.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا