اخبار روز

صدایی ترسناک برخورد زباله های فضایی که در زمین هم شنیده می‌شود!/جزئیات

فارس نوشت: یک مطالعه جدید مشخص کرده است که برخوردها در مدار زمین منجر می شود تا قطعات کوچک زباله فضایی سیگنال‌هایی را انتشار دهد که می‌توان آنها را از زمین شناسایی کرد.

زباله های فضایی یک مشکل رو به رشد است. طبق گزارش آژانس فضایی اروپا، تا نوامبر 2023 (آبان-آذر) شبکه های جهانی نظارت فضایی تقریباً 35610 قطعه زباله فضایی بزرگتر از 10 سانتی متر را ردیابی کردند. این اقلام ماهواره های قدیمی، قطعات موشک و قطعات ایجاد شده از برخورد و انفجار در مدار هستند.

با این حال، اعتقاد بر این است که حدود 1 میلیون قطعه، در اندازه های 1 تا 10 سانتی متر، با سرعت بسیار بالایی به دور زمین می چرخند. طبق گزارش آژانس فضایی اروپا، تعداد ذرات تخمین زده شده در مدار کمتر از 0.4 اینچ، 130 میلیون است. آنها به اندازه کافی قدرتمند هستند که در صورت برخورد با ماهواره ها، آنها را مختل کنند یا به آنها آسیب جدی وارد کنند.

 

فضا بزرگ است، بنابراین با وجود شلوغی  بالا، زباله ها اغلب با هم برخورد نمی کنند. اما هنگام برخورد آنها بار الکتریکی ایجاد می شود. هرگاه دو تا از این قطعات باردار به هم نزدیک شوند، جرقه های قابل توجهی از خود ساطع می کنند. محققان این اثر را با الکتریسیته ساکنی که هنگام مالش مواد خاص به یکدیگر رخ می دهد، مقایسه می کنند، مانند هنگامی که بادکنکی به موها ساییده می شود.

این سیگنال ها کوتاه مدت و نسبتا ضعیف هستند. اما دانشمندان می گویند که از این روش می توان برای تشخیص نقاط ریز و نامرئی سیاره ما استفاده کرد.

 

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا