هوتن شکیبا پس از ایفای موفقیت آمیز شخصیت های عروسکی محبوب دیبی، بچه، شباش و همسایه بغلی در سریال مهمونی، حالا به انیمیشن شنگول و منگول به کارگردانی کیانوش و فرزاد دالوند پیوست. در این فیلم بازیگران و چهره های مطرح دیگری چون محمدرضا علیمردانی، حامد عنقی، هومان حاجی عبدالهی، بهنوش بختیاری هادی کاظمی، مجید آقا کریمی، آشا محرابی، کامران تفتی و… نیز به ایفای نقش می پردازند.

به گزارش بازتاب آنلاین، انیمیشن «شنگول منگول» به کارگردانی محمدرضا علیمردانی، کارگردانی کیانوش و فرزاد دالوند و تهیه کنندگی داریوش دالوند و سارا امامی این روزها اولین اکران ملی خود را در سی و ششمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان به نمایش می گذارد.

«شنگول و منگول» با نام بین المللی «گولز» در جشنواره های بین المللی حضور یافته است.

در این پویانمایی هوتن شکیبا، محمدرضا علیمردانی، حامد عنقی، هومان حاجی عبدالهی، بهنوش بختیاری هادی کاظمی، مجید آقا کریمی، آشا محرابی، شوکت حجت، سمانه پاکدل، کامران تفتی، حدیح بازند، مریم باباغی، مریم باباهی. ، علی موکلیان، مرتضی مکرمی، مهنوش گلزاریان به عنوان صداپیشه. با اقتباس آزاد از داستان فولکلور «شنگول و منگول» توسط کیانوش دالوند با حضور نویسندگان آمریکایی و کانادایی نوشته شده است.

این اثر با نام بین المللی «گولز» با سرمایه گذاری بانک گردشگری و پلتفرم «شیدا» ​​تولید و در جشنواره هایی چون ساندنس، ورشو، کنیا، قاهره، گوا، شارجه و … به نمایش درآمده است. «شنگول و منگول» برنده سه جایزه بهترین انیمیشن، بهترین فیلمنامه و بهترین صدا از جشنواره فیلم کنیا و همچنین دیپلم افتخار بخش بین المللی جشنواره فیلم کودکان ساندنس در برلین شد. موجی از نظرات مثبت نسبت به صنعت انیمیشن ایران.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما