بعدی- برای موفقیت در زندگی زناشویی، باید همیشه در مورد برخی از احساسات و افکار خود صادق باشید. اگرچه صحبت در مورد آنها دشوار است.

طبق گزارش فوربس، در هر ازدواجی لحظاتی پیش می آید که ناگفته گذاشتن برخی افکار و عقاید از ناراحتی و درگیری بی مورد جلوگیری می کند. با این حال، ناگفته ماندن برخی از افکار باعث آسیب بیشتر زوجین می شود. اگرچه صحبت در مورد این موضوعات ممکن است دشوار باشد، اما همیشه باید صادقانه درباره آنها صحبت کرد.

1. ناراحتی

احساس تاسف برای شریک زندگی خود بسیار رایج است و ممکن است فراموش کردن آن آسان تر به نظر برسد. با این حال، این احساس ناراحتی هرگز از بین نمی رود و ناراحتی های کوچک ناگفته منجر به مشکلات بزرگ تری می شود. یک مطالعه در سال 2022 نشان داد که مردم اغلب به دلایل رایج از ابراز ناراحتی اجتناب می کنند. این دلایل عبارتند از مواردی مانند فاصله گرفتن از درد عاطفی، ابراز ناامیدی بدون مواجهه مستقیم، تنبیه شریک زندگی خود با صحبت نکردن، امیدواری که شریک زندگی شما بدون صحبت کردن علت ناراحتی شما را بفهمد، و اجتناب از جریحه دار کردن احساسات همسرتان.

این دلایل در حال حاضر معقول به نظر می رسد، اما در نهایت اولویت دادن به رفاه شخصی به رفاه رابطه آسیب می رساند. سکوت در مواجهه با مشکلات، مدتی از دعوا و درگیری احتمالی جلوگیری می کند، اما به ندرت منجر به حل مشکلات می شود. در واقع سکوت و عدم ابراز ناراحتی باعث سردرگمی و اضطراب در شریک زندگی می شود. در برخی موارد، سکوت و صحبت نکردن باعث می شود مشکلات بسیار بزرگتر و مهمتر از آنچه هستند به نظر برسند.

راه درست این است که ناراحتی ها و احساسات خود را بیان کنید. حتی اگر این مشکلات جزئی باشند. این رویکرد باب گفتگوی سازنده را باز می کند و به زوج ها این امکان را می دهد که یکدیگر را بهتر درک کنند و به نیازهای یکدیگر پاسخ دهند.

2. ابراز عشق

هر زوجی نیاز دارد که احساسات شریک عاطفی خود را در زمان های مختلف بشنوند و از آن مطمئن باشند. به دنبال اطمینان در مورد احساسات شریک زندگی خود نباید به عنوان چیزی برای خجالت تلقی شود. بسیاری از زوج ها می پرسند “آیا هنوز مرا دوست داری؟” از پرسیدن سوالاتی مانند: یا “آیا من هنوز برای شما جذاب هستم؟” آنها اجتناب می کنند زیرا باعث می شود احساس ناامنی و آسیب پذیری کنند.

با این حال، این رویکرد نشانه ضعف نیست و در واقع جنبه سالم یک ازدواج موفق است. یک مطالعه در سال 2021 توسط انجمن روانشناسی ژاپن نشان داد که جستجوی اطمینان در مورد احساسات شریک زندگی نقش مهمی در حفظ ارتباط عاطفی و رضایت از رابطه دارد. به بیان ساده، ابراز نیازها به یک شریک، تأثیر مثبتی ایجاد می کند و زوج ها را به هم نزدیکتر می کند. زوج ها باید به شریک زندگی خود این فرصت را بدهند تا نیازهای عاطفی خود را برآورده کنند.

نادیده گرفتن این احساس ناامنی می تواند منجر به احساس تنهایی و رنجش نسبت به شریک عاطفی شود. اگر طرف مقابل از نیازهای عاطفی طرف مقابل خود آگاه نباشد، فرصتی برای اثبات احساسات خود نخواهد داشت.

3. شک

شک و تردید در مورد یک رابطه می تواند بسیار ناراحت کننده باشد و ترس از ابراز این احساسات معمول است. زوج ها ممکن است نگران از دست دادن شریک زندگی خود یا آینده ازدواج خود باشند. اجتناب از این افکار و صحبت در مورد آن آسان است، اما در نهایت به هر دو طرف آسیب می رساند. تمایل به اجتناب از گفتگوهای دشوار غیر معمول نیست.

مطالعه ای که در مجله تحقیقات ارتباطات انسانی منتشر شده است نشان می دهد که زوج هایی که در مورد روابط خود با یکدیگر تردید ندارند، بیشتر احتمال دارد که از هم جدا شوند. از سوی دیگر، زوج هایی که شک و تردید خود را بیان می کنند و در صورت لزوم از اطرافیان و کارشناسان مشاوره می گیرند، احتمال بیشتری برای رفع این تردیدها و ادامه زندگی مشترک دارند؛ بنابراین لازم نیست زوجین شک و تردیدهای خود را در مورد ازدواج پنهان کنند، بلکه می توانند با بیان این نگرانی ها سعی در حل و فصل مشکلات خود داشته باشند. اگرچه صحبت در مورد این تردیدها می تواند ترسناک باشد، اما به هر دو طرف فرصتی می دهد تا مشکلات خود را بررسی کنند: آیا آنها موقتی هستند یا اینکه آیا آنها معرف مشکلات عمیق تری هستند که به تلاش بیشتری نیاز دارند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما