اخبار روز

از مالکان خودروهای لوکس اولتیماتوم مالیات دریافت می شود!/جزئیات

شاهین مستوفی بیان کرد: در قانون بودجه برای سازمان امور مالیاتی تعیین تکلیف شده است که گرفتن مالیات از املاک مجلل و گران قیمت بالای 20 میلیارد تومان و همچنین خودروهای لوکس 3 میلیاردی را محاسبه و مطالبه می کند. 

وی افزود: سازمان امور مالیاتی در سال 1402 با دریافت اطلاعات 151 هزار خودرو از طریق ناجا، 2.8 میلیارد تومان مالیات از صاحبان خودروهای لوکس و گران قیمت مطالبه کرد.

مدیرکل دیوان محاسبات مالیاتی سازمان امور مالیاتی در خصوص خانه های مجلل و گران قیمت گفت: طبق تکلیف محوله به سازمان امور مالی، از صاحبان خانه های گران قیمتی که مدت بیشتری از 10 سال در ملک سکونت داشته اند، مالیاتی دریافت نمی شود.

وی بابیان اینکه متاسفانه اطلاعات مالکان خانه های مجلل در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار نگرفته است، گفت: به همین دلیل نتوانسته ایم مالیات سال 1402 را مطالبه کنیم اما در سال 1400 بیش از 40 هزار واحد مسکونی لوکس و گران قیمت را شناسایی کرده اند که از صاحبان این واحدها خواسته شده تا یک دهم تلاش خود را بپردازند.

مستوفی گفت: به صاحبان خانه ها و خودروهای گران قیمت و مجلل که مالیات خود را پرداخت نکرده اند اعلام کرده ایم که در صورت عدم پرداخت با محدودیت نقل و انتقال مواجهه خواهد بود.

وی با اشاره به اخذ 800 میلیارد تومان مالیات از مالکان 67 هزار خودروی لوکس در سال گذشته، گفت: همچنین در حال بررسی اعتراض مودیان در هیات حل اختلاف مالیاتی در موضوع خانه ها و چهره های لوکس هستیم.

مدیرکل بازرسی مالیاتی سازمان امور مالیاتی گفت: در سال 1400 قانون چند خودرو وجود داشت اما در قوانین بودجه سال 1401 و 1402 مالیات هر خودرو جداگانه بررسی می شود.

بر اساس اطلاعیه روابط عمومی سازمان امور مالیاتی همچنین آمده است: دارندگان خودروهای لوکس تا بهمن ماه فرصت دارید مالیات خود را پرداخت کنید و پس از پایان این مدت قانونی، فرم درخواست از طریق پیامک و الکترونیکی صادر و ابلاغ خواهد شد.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا