اخبار روز

شیرخشک گران شد


به گزارش مانیبان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سیاوش سلیمی گفت: هر ساله در فصل گرما تولید شیر خام کاهش می یافت اما امسال میزان تولید افزایش یافت به طوری که با رشد 40 درصدی نسبت به سال قبل، تولید ماهانه به بیش از 20000 تن رسید.

وی از کاهش 7 درصدی صادرات شیرخشک خبر داد و گفت: طبق آمار گمرک در 3 ماه امسال 10 هزار تن شیرخشک صادر شده که امیدواریم تا پایان سال به 150 هزار تن برسد.

تامین مالی نوین تیرماه

سلیمی از ذخیره سازی 60 هزار تن شیرخشک در کارخانه ها خبر داد و گفت: 15 هزار تن شیرخشک ذخیره شده در کارخانه ها باید به عنوان ذخیره استراتژیک نگهداری و مابقی به بازارهای هدف صادر شود.

رئیس انجمن صنفی تولیدکنندگان شیرخشک صنعتی ادامه داد: بر اساس برآوردهای وزارت جهاد، افزایش تولید شیرخام در سال آینده باید به 14 میلیون و 700 هزار تن برسد که بر این اساس پیش بینی می شود تولید شیرخشک تولید شود. شیر به بیش از 300000 تن در سال خواهد رسید.

وی گفت: قیمت شیرخام هنوز تغییر نکرده است اما با افزایش قیمت شیرخام باید نرخ پایه صادراتی شیرخشک به کمتر از 2 دلار تعدیل شود در غیر این صورت صادرات متوقف می شود.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا