مدیران عامل شرکت ها به ندرت به استفاده از محصولات رقبای خود اعتراف می کنند، اما جیم فارلی، مدیر عامل فورد می گوید که یک خودروی برقی شیائومی را در شانگهای، چین خریداری کرده، آن را به شیکاگو، ایالات متحده برده و شش ماه است که از آن استفاده کرده است. رانندگی می کند.

به گزارش ایسنا، چین بیش از نیمی از خودروهای برقی جهان را می فروشد و به نظر می رسد حتی خودروسازان غربی نیز در حال خرید آنها هستند.

جیم فارلی در نمایشگاهی اعلام کرد که شیائومی SU7 فوق العاده است و خودروی چینی را رها نخواهد کرد.

شیائومی یک شرکت چینی است که به تولید گوشی های هوشمند معروف است و اولین خودروی الکتریکی خود را به نام شیائومی SU7 در مارس 2024 عرضه کرد.

اگرچه این خودروی الکتریکی شبیه پورشه است، اما در چین با قیمتی کمتر از 25 میلیون یوان (حدود 35 هزار دلار) به فروش می رسد. این خودرو دارای سیستمی است که به سایر دستگاه های خانه هوشمند شیائومی متصل می شود.

حتی قبل از اینکه شیائومی بتواند آن را به همه مشتریان برساند، تبلیغات در رسانه های اجتماعی علاقه زیادی به این وسیله نقلیه ایجاد کرد و منجر به سفارش بیش از 88000 تا پایان آوریل شد.

این شرکت در سه ماهه دوم سال 2024 بیش از 27000 دستگاه خودرو تحویل داد و انتظار دارد تا نوامبر 100000 خودروی دیگر نیز تحویل دهد.

مجموع درآمد این شرکت از این خودروی الکتریکی تاکنون به 6.2 میلیارد یوان (870 میلیون دلار) رسیده است.

شایان ذکر است که شیائومی در حال حاضر خودروهای الکتریکی خود را خارج از چین نمی فروشد.

این اولین خودروی الکتریکی چینی نیست که جیم فارلی، رئیس فورد را تحت تاثیر قرار داده است. در ماه مه، او به وال استریت ژورنال گفت که ترتیبی داد تا یک مینی ون برقی ۷۷۰۰۰ دلاری Li Auto به میشیگان تحویل داده شود. این خودروی هفت نفره که مگا نام دارد، اولین مدل تمام برقی این خودرو با صندلی، صندلی های تاشو و تاشو، نمایشگر فیلم و دستیار هوش مصنوعی است.

اما فارلی هشدار می دهد که تسلط چین بر بازار خودروهای الکتریکی تهدیدی برای غرب است. او می خواهد رویکرد متفاوتی برای رقابت با شرکت های بزرگ چینی مانند BYD داشته باشد.

او در پادکستی گفت: به شرکت های صنعتی سنتی مانند فولکس واگن نگاه کنید. بسیاری از شرکت‌های غربی سعی کردند با چین رقابت کنند و فقط از پلتفرم‌های چینی استفاده می‌کردند زیرا نتوانستند این کار را انجام دهند. همه ما شاهد آمدن آن بودیم و به همین دلیل گفتیم که باید رویکرد متفاوتی در پیش بگیریم.

شایان ذکر است که چین تا پایان سال 2021 بیش از نیمی از خودروهای الکتریکی جهان را فروخته است.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما